Valve zet 100-Gbps internetpoorten van Level 3 in na grote toename in de vraag naar onlinegaming via Steam

Jaarlijkse groei van bandbreedte vereist grotere pijpen voor groeiend publiek

BROOMFIELD, Colorado, 18 januari 2016 /PRNewswire/ -- Valve, een internationale onderneming in online gaming werkt met Level 3 Communications aan het upgraden van haar netwerkinfrastructuur om 100-Gbps internetservicepoorten (Gigabits per seconde) in te zetten. De upgrade is een reactie op de grote toename van populariteit van digitale services en online games die worden geleverd door Steam, het sociale entertainment- en gamingplatform van Valve. De nieuwe poorten bieden Valve de bandbreedte die noodzakelijk is om een optimale ervaring te blijven leveren nu dat de omvang van het publiek en het gebruik van Steam groeit.

Belangrijke feiten:

-- Het netwerk met 100-Gbps internetpoorten van Level 3 is beschikbaar op
26 markten in Noord-Amerika en Europa.
-- De wereldwijde Level 3 IP-backbonecapaciteit is meer dan 42 Terabits per
seconde (Tbps).
-- Het Steam-gamingplatform van Valve heeft meer dan 100 miljoen
gebruikers, met gemiddeld meer dan 10 miljoen gelijktijdige spelers en
meer dan twee miljard geregistreerde speelminuten per dag.
-- De hoeveelheid verkeer naar de servers van Steam groeit met circa 75
procent op jaarbasis.
-- Steam verwerkt wereldwijd gemiddeld 450-500 petabytes (PB) aan data per
maand en vier tot vijf exabytes (EB) aan data per jaar.
-- De gamerelease van Steam kan standaard 10-40 gigabytes (GB) data per
gebruikersdownload verwerken.
-- De wereldwijde gamesmarkt zal volgens Superdata
[https://www.superdataresearch.com/blog/global-games-market-2015/] naar
verwachting bijna USD 75 miljard binnenbrengen.

Over de 100-Gbps internetservices van Level 3:

De oplossing die Level 3 biedt voor 100-Gbps internetservices pakt verschillende IP-gebaseerde trends op de hedendaagse markt aan:

-- Toenemende vraag van contentbedrijven naar grotere internetcapaciteit om
te voldoen aan verwachtingen van de eindgebruiker.
-- Convergentie van bestaande netwerken en/of toepassingen op één
IP-backbone om operationele complexiteit te verminderen.
-- Behoefte aan snellere, meer betrouwbare connectiviteit naar datacenters
voor bedrijfscontinuïteit en big data-doeleinden.
-- Groeiende vraag naar IP-gebaseerde services, waaronder
breedbandinternet, IPTV en VoIP.
-- Toegenomen gebruik van mobiele netwerken zorgt ervoor dat de vraag naar
backhaul- en aggregatienetwerken groeit.

Belangrijke citaten:

Mike Dunkle, Business Development, internetinfrastructuur, Valve

"Valve streeft ernaar klanten van Steam te voorzien van de best mogelijke ervaringen en services. Level 3 heeft een grote rol gespeeld in het opschalen van ons netwerk om de toegenomen groei van de afgelopen paar jaar eenvoudig en efficiënt te beheren. Zij zijn een van de weinige providers die 100-Gbps internetpoorten bieden, die nu een cruciaal onderdeel vormen van onze netwerkinfrastructuur."

Anthony Christie, Chief Marketing Officer, Level 3

"Onlinegaming bestaat al tientallen jaren, maar gameontwikkelaars en -distributeurs krijgen nu te maken met nieuwe uitdagingen omdat onlinegames steeds populairder worden en meer bandbreedte vereisen. Het Level 3-netwerk van 100-Gbps internetpoorten stelt bedrijven zoals Valve in staat om enorme hoeveelheden verkeer en downloads die de bandbreedte belasten op een veilige manier te verwerken en toch miljoenen klanten de naadloze gamingervaring te bieden waarmee Steam een toonaangevend platform is geworden."

Belangrijke bronnen:

-- Over de internetservices
[http://www.level3.com/en/products/secure-internet-services/] van Level
-- Over de Media- en entertainmentservices
[http://www.level3videocloud.com/?cid=L3PRR-Video%20Cloud-11316] van
Level 3

Over Level 3 Communications

Level 3 Communications, Inc. is een Fortune 500-onderneming die lokale, nationale en internationale communicatieservices biedt aan ondernemingen, overheidsinstanties en serviceproviders. Het uitgebreide portfolio dat Level 3 biedt met veilige, beheerde oplossingen omvat vezel- en infrastructuuroplossingen, IP-gebaseerde voice- en datacommunicatie, grootschalige Ethernet-services; video- en contentdistributie, datacenter- en cloudgebaseerde oplossingen. Level 3 bedient klanten in meer dan 500 markten in meer dan 60 landen in een wereldwijd servicesplatform op basis van privévezelnetwerken op drie continenten, verbonden door uitgebreide onderzeese faciliteiten. Ga voor meer informatie naar www.level3.com [http://www.level3.com/] of leer ons kennen op Twitter, Facebook en LinkedIn.

© Level 3 Communications, LLC. Alle rechten voorbehouden. Level 3, Vyvx, Venuenet+, Level 3 Communications, Level (3) en het Level 3-logo zijn ofwel gedeponeerde servicemerken of servicemerken van Level 3 Communications, LLC en/of een van diens gelieerde ondernemingen in de Verenigde Staten en elders. Andere servicenamen, productnamen, bedrijfsnamen of logos in dit bericht zijn de handels- of servicemerken van hun respectieve eigenaars. Level 3-services worden geleverd door dochterondernemingen van Level 3 Communications, Inc.

Toekomstgerichte verklaringen

Een aantal verklaringen in dit persbericht zijn van een toekomstgerichte aard en zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen of meningen van het management. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn geen garantie voor prestaties en zijn onderhevig aan diverse onzekerheden en andere factoren die buiten de controle van Level 3 liggen en die ertoe kunnen leiden dat daadwerkelijke gebeurtenissen sterk afwijken van die die worden besproken of geïmpliceerd in de verklaringen. Belangrijke factoren die Level 3 zouden kunnen verhinderen om de vermelde doelstellingen te realiseren zijn onder andere, maar niet beperkt tot, het vermogen van het bedrijf om: de verworven tw telecomonderneming met succes te integreren; risico's te beheren die te maken hebben met de onzekerheid van de wereldwijde economie; omzet uit haar services te verhogen om doelstellingen voor financiële en operationele prestaties te realiseren; verkeer op haar netwerk te behouden en te vergroten; effectieve ondersteunende systemen te ontwikkelen en bij te houden; systeem- en netwerkstoringen of -onderbrekingen te beheren; schending van de beveiligingsmaatregels voor het netwerk- en computersysteem af te wenden; nieuwe services te ontwikkelen die voldoen aan de vereisten van klanten en acceptabele marges genereren; de toekomstige uitbreiding of aanpassing van het netwerk te beheren om concurrerend te blijven; intellectuele-eigendoms- en eigendomsrechten te verdedigen; voortdurende of versnelde afname in marktprijzen voor communicatieservices te beheren; capaciteit te verwerven voor haar netwerk bij andere providers en haar netwerk met voordelige voorwaarden te koppelen aan andere netwerken; gekwalificeerd management en ander personeel aan te trekken en te behouden; nieuwe acquisities met succes te integreren; op effectieve wijze om te gaan met risico's op politiek of juridisch vlak, in de regelgeving, op het gebied van buitenlandse valuta of andere risico's waaraan de onderneming wordt blootgesteld door aanzienlijke internationale activiteiten; kwetsbaarheid voor voorwaardelijke verplichtingen te verkleinen; en om aan alle voorwaarden van haar schuldverplichtingen te voldoen. Extra informatie over deze en andere belangrijke factoren zijn te vinden in de deponeringen van Level 3 bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (Commissie van Toezicht op het effecten- en beurswezen). Verklaringen in dit persbericht dienen in het licht van deze belangrijke factoren te worden geëvalueerd. Level 3 is niet verplicht en doet nadrukkelijk afstand van een dergelijke verplichting om de toekomstgerichte verklaringen bij te werken of te wijzigen, ofwel op basis van nieuwe informatie, gebeurtenissen in de toekomst of anderszins.

Media: Investeerders:

Francie Dudrey Mark Stoutenberg

+1 720 888 5434 +1 720 888 2518

francie.dudrey@level3.com mark.stoutenberg@level3.com

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140908/144115 [http://photos.prnewswire.com/prnh/20140908/144115]

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140908/144115

Level 3 Communications, Inc.

Web site: http://www.level3.com/

PR Newswire