Vierdaagse-bezoekers geven zoenen voor zieke kinderen

PERSUITNODIGING
Stichting Vierdaagsefeesten steunt 25 jaar Ronald McDonald Huis Nijmegen

Wandelaars en bezoekers van de Nijmeegse Vierdaagse worden opgeroepen om voor Euro 1,- een zoen voor een ziek kind te kopen. Stichting Vierdaagsefeesten steunt daarmee het Ronald McDonald Huis Nijmegen, dat al 25 jaar zorgt dat een ziek kind zijn ouders dichtbij heeft.

De campagne 'Een zoen voor een ziek kind in Nijmegen' wordt maandag 18 januari om 16 uur feestelijk afgetrapt door burgemeester Hubert Bruls, voorzitter Vierdaagsefeesten Walter Hamers en bestuursvoorzitter van Ronald McDonald Huis Nijmegen Hans Blaauw. Zij staan in Ronald McDonald Huis Nijmegen stil bij de bijzondere samenwerking en bij de vele jubilarissen die 2016 telt; de Nijmeegse Vierdaagse wordt voor de 100e keer gelopen en het Ronald McDonald Huis Nijmegen bestaat precies 25 jaar. U bent van harte uitgenodigd om bij dit persmoment aanwezig te zijn.

Eerste duizend zoenen al binnen De Ambassadors Club van de Vierdaagsefeesten heeft de eerste 1.000 zoenen al gekocht. De tussenstand van het aantal zoenen voor een ziek kind wordt bijgehouden in een barometer op de website www.eenzoenvoor.nl. In Ronald McDonald Huis Nijmegen logeren ouders, broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het Radboudumc. Dankzij het Ronald McDonald Huis zijn mama en papa altijd in de buurt voor een kus na een vervelende ingreep of een verhaaltje voor het slapengaan. Dat is een veilig gevoel voor zieke kinderen.

Zoen voor een ziek kind
"We vragen in de eerste plaats een zoen voor een ziek kind", zegt Erny Frowijn, general manager van Ronald McDonald Huis Nijmegen. "Maar het is ook een zoen voor Nijmegen en haar inwoners, bedrijven en vrijwilligers, die ervoor hebben gezorgd dat het Ronald McDonald Huis al 25 jaar bestaat en we al meer dan 12.000 gezinnen met een ziek kind hebben kunnen helpen. En het is ook een zoen voor alle jubilarissen in het Kroonjaar 2016 en voor de bijzondere gebeurtenissen die in 2016 plaatsvinden: de Giro 'd 'Italia, de opening van de Nevengeul, de Special Olympics."

AGENDA:
Datum en tijd: Maandag 18 januari 2016, 16.00 - 17.00 uur
Locatie: Ronald McDonald Huis Nijmegen
Aanwezig: burgemeester Hubert Bruls, voorzitter Stichting Vierdaagsefeesten Walter Hamers, bestuursvoorzitter Ronald McDonald Huis Nijmegen Hans Blaauw

U bent van harte welkom om het persmoment bij te wonen. U kunt zich aanmelden bij Erny Frowijn, general manager Ronald McDonald Huis Nijmegen, via e.frowijn@ronaldmcdonaldhuis.nl en 06- 542 12 334. Ook voor interviewaanvragen en beeldmateriaal kunt u bij haar terecht.

Over Ronald McDonald Huis Nijmegen
Ronald McDonald Huis Nijmegen telt 23 gastenkamers voor ouders en broertjes en zusjes op loopafstand van het Radboudumc. Deze gastenkamers hebben een bezettingspercentage van ruim 80 procent. Het Ronald McDonald Huis is meer dan alleen een bed vlakbij het ziekenhuis; het is voor ouders van zieke kinderen ook een plek om tot rust te komen en steun te vinden bij andere ouders en vrijwilligers. Er zijn faciliteiten zoals een keuken, wasruimte en zitkamers, zodat het gezinsleven ondanks alles nog enigszins kan doorgaan. De dagelijkse leiding van het Huis is in handen van een klein managementteam, dat hulp krijgt van een onmisbare groep van 135 vrijwilligers. Ronald McDonald Huis Nijmegen krijgt geen subsidie van de overheid en is afhankelijk van regionale donateurs, sponsors en vrijwilligers.

Ronald McDonald Kinderfonds

Nijmegen