Nu ook slimme beveiliging tegen een sluipmoordenaar

WoonVeilig introduceert als eerste in Nederland een slimme, bellende koolmonoxidemelder (CO-melder) die tevens voldoet aan de Europese norm EN50291.

Algemeen bekend is dat een hoge concentratie koolstofmonoxide (CO) direct fatale gevolgen kan hebben. Minder bekend is het dat koolmonoxide ook geleidelijk en over een langere periode fataal kan worden. Bij lage concentraties koolmonoxide kan je een slaperig gevoel krijgen met hoofdpijn, duizelingen en moeite met concentreren. Een koolmonoxidevergiftiging is vaak niet zelf te detecteren. Daarom wordt koolmonoxide ook wel een sluipmoordenaar genoemd.

Koolmonoxide is reukloos en kan overal ontstaan waar verbranding plaatsvindt. De meeste ongevallen gebeuren met CV-ketels. Dit komt voor bij zowel oude als nieuwe installaties.

De WoonVeilig Koolmonoxidemelder wordt met één druk op de knop toegevoegd aan het WoonVeilig Alarmsysteem. Bij een CO-alarm gaan er sirenes af en belt en sms't WoonVeilig direct met een door de gebruiker opgegeven contactpersonenlijst. Zo kan direct actie worden ondernomen door personen in de buurt.

Over WoonVeilig
WoonVeilig biedt een slim alles-in-een alarmsysteem in combinatie met een virtuele alarmcentrale om je huis te beveiligen tegen inbraak, brand, koolmonoxidevergiftiging en waterschade. Het alarmsysteem is eenvoudig en snel door iedereen binnen 30 minuten zelf te installeren.

Naast beveiliging biedt WoonVeilig ook Smart Home oplossingen waarmee binnen enkele minuten de verwarming en de verlichting slim gemaakt kunnen worden.

Kijk voor meer informatie op www.woonveilig.nl

Woonveilig B.V.

Gorinchem