"Ouderen zijn dol op Krol"

Met grote meerderheid van stemmen is politicus Henk Krol door de senioren van Nederland uitgeroepen tot Nestor van het Jaar 2015. 'Hij komt tenminste op voor de ouderen in de Tweede Kamer', aldus de stemmers. Krol kreeg 1.134 van de in totaal 7.396 stemmen die zijn uitgebracht (15% van de stemmen). Hij werd gevold door Martine Bijl (10%), André Rieu (8%), Els Borst (7%) en Gerdi Verbeet (6%). Henk wordt aanstaande donderdag 14 januari 's ochtends verrast met de uitreiking van het speciale bronzen Nestor-uiltje van kunstenaar Frans van Straaten.

De leden van de KBO, ruim 190.000 senioren, verstaan onder een Nestor iemand die zich sterk maakt voor senioren in Nederland, die klaarstaat voor anderen met wijze raad en die een voorbeeldfunctie heeft. De leden dragen zelf kandidaten aan voor de stemlijst.

De stemmers noemen Krol een integer politicus. 'Hij staat voor wat hij zegt: een man een man, een woord een woord', aldus een van de stemmers. De senioren zien Krol als een van de weinigen die opkomt voor de senioren in deze moeilijke tijden. 'Henk Krol verliest zich niet in populistische oneliners, maar geeft onomwonden en eenduidig de belangen van ouderen aan, én, erg belangrijk: hij benadrukt dat de belangen van ouderen en jongeren niet tegen elkaar mogen worden uitgespeeld! Immers, jongeren zijn onze eigen kleinkinderen....' Andere stemmers memoreren zijn persoonlijke aanpak. 'Henk is een echt mensen mens . Een vredelievend mens, en zulke mensen hebben we allemaal nodig, ook buiten de politiek!'

Manon Vanderkaa, directeur Unie KBO, overhandigde het Nestor-uiltje namens de senioren in Nederland en bedankte hem voor zijn inzet voor de senioren van
Nederland. Het bronzen beeldje is vervaardigd door kunstenaar Frans van Straaten. Eerder wonnen Jan Slagter, Erica Terpstra en Hannie van Leeuwen het bronzen Nestor-uiltje.

Geplaatst in:

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met woordvoerder Arno Heltzel van de Unie KBO, telefoon 073-6123475, mobiel 06-51295294.

Over de Unie KBO
De Unie KBO is met ruim 190.000 leden de grootste, onafhankelijke seniorenorganisatie van Nederland. De Unie KBO komt op voor de belangen van senioren, met name op het terrein van zorg, welzijn, inkomen en koopkracht. Daarnaast biedt de Unie KBO haar leden diverse diensten, services en voordelen aan. Meer informatie over de Unie KBO: www.uniekbo.nl

Unie KBO, met ruim 190.000 leden de grootste, onafhankelijke seniorenorganisatie

’s Hertogenbosch