Nieuwe app helpt ouders aan een betrouwbare en beschikbare babysitter

3 jonge gezinnen uit Vlaanderen ontwikkelden samen met hun babysitters Babuzo [babu:zo] - een app voor smartphone waarmee je onmiddellijk alle beschikbare babysitters uit de buurt vindt voor het tijdstip dat je weg wil. Een maand na de lancering van de app zijn er nu al 1200 leden en vind je beschikbare babysitters in zowat elke Vlaamse stad en gemeente. Babuzo wil nu ook de Nederlandse babysitters en ouders bij elkaar brengen en lanceert de app op 15/1/2016 in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

De uitspraak "Ik kan vanavond niet. Geen babysitter gevonden" is binnenkort met uitsterven bedreigd. Tenminste, als het aan bedenkers Stefaan, Bram en Herbert ligt. Om een oplossing te vinden voor een gemeenschappelijk probleem - snel een betrouwbare babysitter vinden wanneer je die nodig hebt - bundelden drie jonge Vlaamse gezinnen hun ideeën in een app. Samen met hun babysitters legden ze de problemen bloot, maakten ze schetsen van hoe zo'n app er moest gaan uitzien, en ontwikkelden ze zelf de app van A tot Z.

Babuzo is een app én sociaal netwerk voor en door ouders en babysitters. Anders dan bij de klassieke zoekertjessites, marktplaatsen of bemiddelingsbureaus kunnen ouders in de app onmiddellijk zien wie van hun (vaste) babysitters beschikbaar zijn op het moment dat zij er beroep op willen doen. Dat kan dankzij de unieke kalenderfunctie waarin babysitters zich als beschikbaar kunnen opgeven. De app stuurt hen een bevestiging wanneer een ouder hen geboekt heeft. Een babysitter wordt niet langer bedolven onder de sms'jes of WhatsApp berichtjes wanneer het hen niet uitkomt.

Zijn de vaste babysitters niet beschikbaar? Dan kan men onmiddellijk kiezen uit babysitters die vrienden aanraden, of alle andere beschikbare babysitters uit de buurt. Een handige fiche toont direct wie de volgende babysitter wordt: foto, ervaring, beoordeling door andere ouders, prijs enz. En ook voor ouders is er een informatieve profielfiche voorzien, waarop ze foto's van de kinderen kunnen opladen. Zo weet een babysitter welke kindjes er zitten te wachten.

Als men via een app als Uber een taxi zoekt om zo snel mogelijk van A naar B te geraken, hoeft men niet persé te weten wie de chauffeur zal zijn. Maar wanneer men zijn of haar kinderen toevertrouwt aan een babysitter, dan wil men maar al te graag weten wie er in huis wordt gehaald. Babuzo bundelt de kracht van een sterk lokaal referentienetwerk en sociale controle in één app, door ouders en babysitter elkaar te laten beoordelen na afloop van een opdracht, en door het zichtbaar maken van de onderlinge connecties tussen babysitters en ouders onderling.

Daarnaast wordt ook het probleem van vele jonge babysitters opgelost. Hoe vaak ziet men niet de flyers met foto, naam en contactgegevens hangen op een prikbord in de snackbar of bij de bakker? Zij kunnen nu onmiddellijk zien welke ouder hen boekt, welke kinderen er zijn om op te passen, en welke sociale reputatie die ouder heeft opgebouwd. De babysitter kan ook zelf zijn prijs bepalen, zodat ouders ervaring en prijs van de verschillende babysitters onderling kunnen vergelijken.

Na een grondige bevraging van de markt en de bouw van een prototype app werden na de zomer de eerste tests uitgevoerd met ouders en babysitters. Sinds de lancering van de app begin december in Vlaanderen groeide het aantal leden exponentieel, mede dankzij de goeie persberichten in verschillende nationale media. Dat maakt dat elke ouder in Vlaanderen over een lijst van beschikbare babysitters uit de buurt kan beschikken. Na het succes in Vlaanderen kwam er ook vraag vanuit Nederland. Babuzo wil in eerste instantie de grotere steden als Amsterdam, Den Haag en Rotterdam activeren, om vervolgens een dienstverlening over heel Nederland te kunnen garanderen.

Babuzo is gratis te downloaden op Google Play en op de App Store. Meer info op www.babuzo.com.

Babuzo is een dienst van SiRCLE bvba - een project management bedrijf dat nieuwe ideeën helpt realiseren bij startups, kleine en grote bedrijven. SiRCLE werd opgericht in 2010 door 2 van de bedenkers van Babuzo.
SiRCLE bvba
Schaliënhoevedreef 20T
2800 Mechelen
BE 0825.366.367
www.sircle.be
info@sircle.be

Geplaatst in:

Contacteer voor meer informatie:
Herbert Van de Poel, medeoprichter: herbert@babuzo.com | 0478/46.18.98 | www.babuzo.com

Hier vindt u volgende zaken:
- Dit persbericht
- Publicaties in de Vlaamse pers
- Familiefoto (bedenkers en familie)
- Video: Hoe werkt babuzo (voor ouders)
- Video: Hoe werkt babuzo (voor babysitters)

Babuzo is gratis voor babysitters. Tijdens de uitrolperiode is de app ook gratis te gebruiken voor ouders. Nadien kan je de dienst blijven gebruiken vanaf 2,5 Euro per maand, of voor een vast bedrag van 1,5 Euro voor een occasionele boeking.

Babuzo

Mechelen - België