HappyCustomers transformeert Blue Monday tot Happy ServiceDeskDay

Huizen, 13 januari 2016

Blue Monday, de dag die wordt bestempeld als de meest deprimerende dag van het jaar, is uitgeroepen tot ServiceDeskDay. Door de servicedeskmedewerkers in het zonnetje te zetten krijgt deze beladen dag een positieve wending. Dit jaar valt Blue Monday, en dus ook ServiceDeskDay, op maandag 18 januari. Via de website servicedeskday.nl of via Facebook of Twitter (#servicedeskday) kunnen belangstellenden hun hulp in barre tijden een sympathieke boodschap sturen.

ServiceDeskDay is een initiatief van HappyCustomers, een organisatie gespecialiseerd in ICT-servicemanagement. Erna Froon van HappyCustomers: "Juist een dag als Blue Monday vraagt veel van servicedeskmedewerkers. Als het lontje kort is hoeft er maar iets mis te gaan om de gemoedsrust van eindgebruikers te verstoren. Een positief ingestelde servicedeskmedewerker is dan meer dan ooit welkom. Door deze dag uit te roepen tot ServiceDeskDay, spreken we met een dikke knipoog de waardering uit naar onze mensen. We roepen dan ook iedereen op een bericht achter te laten op de website".

Tevredenheid servicedesk gestegen
De IT-servicedesks doen het goed bij de eindgebruikers. De waardering ervan is het afgelopen jaar weer flink gestegen. Uit de IT-Happiness benchmark van Yorizon blijkt dat 90% van de IT-eindgebruikers tot de hoogste tevredenheidscategorieën behoort als het gaat om de beoordeling van hun eigen servicedesk. Dat is een stijging van ruim 7% vergeleken met een jaar geleden. Als belangrijkste reden hiervoor ziet Yorizon het verbeteren van de communicatie naar de eindgebruikers vanuit de Servicedesk.

De Britse psycholoog Cliff Arnall heeft in 2005 Blue Monday in het leven geroepen. Hij bedacht een formule waaruit zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn, vakanties ver weg lijken, de dagen donker zijn en de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek is. Arnall werd in academische kringen overladen met kritiek, maar desondanks krijgt het fenomeen veel aandacht.

Over HappyCustomers

HappyCustomers is expert in ICT-servicemanagement. Naast het bemiddelen van professionals, geven zij advies over ICT-serviceprocessen en tooling, verzorgen trainingen en gebruiken ze diverse games om ICT-ervaringen te illustreren en te delen. De ICT-professionals van HappyCustomers ondersteunen dagelijks klanten uit diverse branches, van grote banken en mediabedrijven tot talloze zorginstellingen met als doel bedrijfsresultaten helpen te optimaliseren en (groei)ambities waar te maken.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie

Relevante links:
http://servicedeskday.nl
http://happycustomers.nl

Voor vragen over Service Deskday of HappyCustomers kunt u contact opnemen met:
Pascal van Borssum Waalkes
p.van.borssum.waalkes@happycustomers.nl
035-5392233

Voor vragen over de IT-Hapiness monitor van Yorizon kunt u terecht bij:
Cees-Pieter den Hartog
c.denhartog@yorizongroup.com
010-2409088

HappyCustomers

plaats:
Huizen

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234