Medewerkers belastingdienst geven inzicht in implementatie BEPS bij Bloomberg BNA en Baker & McKenzie Global Transfer Pricing Conference in Parijs, 14-15 maart 2016

ARLINGTON, Virginia en PARIJS, 12 januari 2016 /PRNewswire/ -- Bloomberg BNA en Baker & McKenzie kondigden vandaag aan dat hun vierde jaarlijkse Global Transfer Pricing Conference, in samenwerking met het Tax Management Education Institute, van 14-15 maart in Parijs zal worden gehouden. Dit evenement brengt medewerkers van de OECD en overheid uit belangrijke OECD- en niet-OECD-landen bijeen, samen met toonaangevende experts op het gebied van verrekenprijzen uit de zakelijke gemeenschap, om updates en inzicht te geven over de implementatie van de eindrapporten van het OECD over Grondslaguitholling en Winstverschuiving (Base Erosion and Profit Sharing - BEPS), die op 5 oktober 2015 werden vrijgegeven. Het congres vindt plaats in de Westin Paris Vendome en informatie over en registratie voor het evenement vindt u hier [http://www.bna.com/2016-global-transfer-pricing-paris].

"Nu de OECD het uiteindelijke BEPS Actieplan heeft vrijgegeven, moeten deelnemers begrijpen hoe landen deze acties invoeren en hoe dit van invloed zal zijn op hun bedrijven", zei Molly Moses, Transfer Pricing Editor voor Bloomberg BNA Tax & Accounting. "Wij zijn blij dat wij een belangrijke groep nationale overheidsofficials, afgevaardigden van multilaterale organisatie en branche-experts samen kunnen brengen om uit de eerste hand inzicht te geven, samen met actiegerichte informatie over deze actuele kwestie die van invloed zal zijn op multinationale bedrijven".

"Bedrijven ervaren al de uitdaging rondom verrekenprijzen, op basis van nieuwe concepten die zijn geïntroduceerd door de OECD-G20 rapporten van oktober 2015," zei Caroline Silberztein, Chair van Baker & McKenzie afdeling Global Transfer Pricing. "Bepaalde landen zoals China herzien hun regelgeving rond verrekenprijzen om datgene te implementeren wat door velen wordt gezien als een verandering van richting in het wereldwijde paradigma van verrekenprijzen. Verrekenprijzen worden steeds ingewikkelder, met meer druk vanuit de OECD en het groeiende belang van de Verenigde Naties en de Europese Commissie op dit gebied. Voor bedrijven is het nog belangrijker om bij te blijven en waarschijnlijke ontwikkelingen te voorzien."

Het congres zal sessies bevatten over belangrijke onderwerpen uit de eindrapporten van de BEPS-richtlijnen, waarbij deelnemers worden voorbereid om per land te rapporteren, de herziene richtlijnen over risico's van de OECD, en winst en beoordeling van technologisch immateriële vaste activa, en onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten, sales- en marketingactiviteiten, en winstverdeling.

Het congres zal geopend worden met een toespraak door Pascal Saint-Amans, Directeur van het Centre for Tax Policy and Administration van de OECD. Andere bevestigde sprekers zijn:

-- Marlies de Ruiter, Hoofd van de afdeling Tax Treaty, Transfer Pricing
Company
-- Mauricio Reyes, Head of Tax, Degrémont
-- Massimiliano Guerra, Financial Special Projects Manager, Saipem

Gelijktijdig met het Global Transfer Pricing- congres vindt de Bloomberg BNA Introduction to Transfer Pricing Seminar plaats, een praktische en interactieve tweedaagse cursus met uitgebreide workshopsessies waarin oplossingen voor problemen rond verrekenprijzen waarmee multinationals te maken hebben worden onderzocht.

Informatie over en registratie voor beide evenementen vindt u hier [http://www.bna.com/2016-global-transfer-pricing-paris].

Over Bloomberg BNA

Bloomberg BNA, een volle dochteronderneming van Bloomberg, is een toonaangevende bron van juridische en zakelijke informatie en informatie over regelgeving voor professionals. Haar netwerk met meer dan 2500 verslaggevers, correspondenten en toonaangevende praktijkdeskundigen levert expertanalyse, nieuws, praktijkgerichte tools en richtlijnen - de informatie die voor professionals het belangrijkst is. De toonaangevende verslaggeving van Bloomberg BNA omvat een groot aantal juridische praktijkgebieden, waaronder belasting & boekhouding, arbeid & werk, intellectuele eigendommen, bankzaken & aandelen, arbeidsvoorwaarden, gezondheidszorg, privacy- & dataveiligheid, personeelszaken en milieu, gezondheidszorg & veiligheid.

Over Baker & McKenzie

Baker & McKenzie werd opgericht in 1949 en is een van de grootste advocatenkantoren ter wereld, en geldt als raadgever voor de meest dynamische en succesvolle bedrijven ter wereld met onze 12.000 medewerkers in 77 kantoren in 47 landen. Het bedrijf staat bekend om haar internationale perspectief, diepgaande bekendheid met de plaatselijke taal en bedrijfscultuur, ongekende inzet voor uitmuntendheid en klantenservice van wereldklasse. De afdeling Global Transfer Pricing van Baker & McKenzie heeft meer dan 200 advocaten en economen in dienst die innovatief en commercieel pragmatisch advies en bijstand geven over ontwerp, implementatie en verdediging in de verschillende markten. ( [http://www.bakermckenzie.com/]www.bakermckenzie.com [http://www.bakermckenzie.com/])

Over Tax Management Educational Institute

Tax Management Educational Institute (TMEI) is een onafhankelijk educatief bedrijf dat is opgericht door Tax Management, Inc., a dochteronderneming van The Bureau of National Affairs, Inc. TMEI zet zich volledig in voor het uitvoeren van verantwoordelijke, professionele seminars en congressen van de hoogst mogelijke kwaliteit over zaken als belastingbeleid en -praktijken, en de financiering van aanverwante academische activiteiten.

Bloomberg BNA; Baker & McKenzie

CONTACT: CONTACTPERSOON: Bloomberg BNA Contact: David Peikin,703.341.5900, dpeikin@bna.com | Baker & McKenzie Contactpersoon: MichaelEvans, +44 207 919 1731, michael.evans@bakermckenzie.com

Web site: http://www.bakermckenzie.com/http://www.bna.com/

PR Newswire