Voor ExaGrid was 2015 een recordjaar met een dubbelcijferige groei en een positieve cash positie

De grootste onafhankelijke back-up opslag provider behoudt haar momentum en rapporteert ook voor dit jaar record top line verkoopresultaten en jaar-na-jaar een dubbelcijferige groei

WESTBOROUGH, Massachusetts, 6 januari 2016 /PRNewswire/ -- Revolutionaire back-up opslag provider ExaGrid [http://www.exagrid.com/]heeft vandaag bekend gemaakt dat 2015 voor haar een recordjaar was, waarin zij van 2014 tot 2015 met ruim 20% is gegroeid. In alle kwartalen van 2015 en voor het hele jaar had ExaGrid een positieve cash positie en zij was nu cash positief voor acht achtereenvolgende kwartalen. De onderneming wordt stelselmatig door toonaangevende deskundigen als "de beste op disk-gebaseerde back-up opslag met deduplicatie" gerangschikt en als enige leverancier geplaatst in de "Visionary" kwadrant van de 2015 Gartner Magic Quadrant for Deduplication Backup Target Appliances(1 )voor een zelfs nog meer succesvol jaar in 2016. ExaGrid groeit nog sneller dan de hele op disk-gebaseerde back-up opslag met data deduplicatie markt en wint aan marktaandeel.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288171LOGO [http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288171LOGO]

Als de enige provider van back-up opslag met data deduplicatie met een unieke landing zone en schaalbare architectuur, biedt ExaGrid de snelste back-up; de snelste terugstellingen, herstellingen en offsite tape kopieën; VM opstart van seconden tot minuten; en lost voor altijd de lengte van de back-up window met het groeien van de data op. ExaGrid elimineert ook forklift upgrades en de veroudering van producten van de grote back-up opslag leveranciers.

Voor 2015 zijn de ExaGrid hoogtepunten:

-- Record top line boeking en jaarinkomsten
-- Ruim 20% groei van de omzet in vergelijking tot 2014
-- Alle vier kwartalen functioneren met een positieve cash positie
-- Sterke zes-cijferige groei van nieuwe mogelijkheden voor de klant
-- ASP steeg met 40% nadat ExaGrid de markt naar grotere terabyte data
centra heeft opgewaardeerd
-- Meer dan 10.000 apparaten verkocht
-- Verhoogde schaalbare back-up opslag GRID voor opname van een één
petabyte volledige back-up
-- De enige leverancier in het "Visionary" kwadrant van de 2015 Gartner
Magic Quadrant for Deduplication Backup Target Appliances(1 )
-- Geïntegreerd met Oracle RMAN Channels voor prestaties balancing en
failover
-- De geïntegreerde Veeam Accelerated Data Mover met ExaGrid apparaten
geleverd
-- Belangrijke uitbreiding van de verkooporganisatie in EMEA

"ExaGrid blijft groeien in de markt en bereikt meer enterprise accounts, nu zijn onze verkopen zowel in de midden als de enterprise market," zei Bill Andrews, algemeen-directeur van ExaGrid. "ExaGrid heeft de enige oplossing die IT-omgevingen, die een snelle opname nodig hebben, een oplossing voor de lengte van de back-up window met het groeien van de data met snel terugstellen en offsite tape kopieën, en het opstarten van VM in seconden tot minuten, kan bijhouden. Virtualisatie heeft back-up veranderd van alleen het terugstellen van gegevens tot het opstarten van complete machines, en alleen de landing zone en schaalbare architectuur van ExaGrid kan voldoen aan de nieuwe eisen."

Leveranciers, zoals EMC Data Domain, verrichten de deduplicatie van data inline. Dit vertraagt de back-up en vergroot met het groeien van de data, de back-up window. Bovendien is de behandeling van het terugstellen van gegevens traag omdat de andere leveranciers alleen gededupliceerde data opslaan, die voor elk verzoek gerehydrateerd moeten worden. In vergelijking met EMC Data Domain, biedt ExaGrid een prestatie van vijf keer bij het terugstellen, offsite tape kopieën en VM opstarten (seconden tot minuten vs. uren voor EMC); behoudt een oplossing voor de back-up window bij het groeien van de data; en biedt een opname snelheid van bijna vier keer dat van EMC Data Domain.

"Back-up opslag met data deduplicatie is een marktsegment van meer dan $3M en, als gevolg daarvan heeft ExaGrid veel ruimte om te groeien," zegt Andrews. "Zo snel als mogelijk nemen we wereldwijd verkoop medewerkers aan."

ExaGrid klanten hebben van tientallen terabytes tot petabytes aan gegevens en meestal hebben zij ExaGrid apparatuur ook op een tweede locatie voor het herstellen bij rampen. De markt van ExaGrid is ruim boven die van de MKB-markt waar klanten meestal minder dan 10 TB aan gegevens hebben, en een cloud-oplossing voor het herstellen bij rampen gebruiken. De klanten van ExaGrid gebruiken hun eigen tweede data centrum voor lagere kosten, een betere beveiliging en snellere herstelling bij rampen. "Hoewel de cloud goed is voor het archiveren van gegevens, is het niet bevorderlijk voor de back-up van gegevens: het is te duur, te langzaam, niet veilig, en vrijwel onmogelijk voor het herstellen," aldus Andrews.

Een Jaar van Technologische Innovatie - Oracle database back-up

ExaGrid ondersteunt Oracle RMAN Channels gericht op meerdere delen van de NAS bij meerdere apparaten in een schaalbare GRID. RMAN Channels schrijft automatisch "secties" gelijktijdig aan alle delen van de NAS en verstuurt automatisch de volgende "sectie", gebaseerd op beschikbare doelen. RMAN Channels met ExaGrid heeft vijf belangrijke voordelen:

-- De Oracle database kan honderden terabytes groot zijn en gelijktijdig
kan daarvan met een enkele ExaGrid schaalbare GRID een back-up gemaakt
worden.
-- De database back-up prestaties worden versneld als een back-up van de
secties gelijktijdig over meerdere apparaten in een schaalbare GRID
gemaakt wordt.
-- Als een apparaat in een GRID uitvalt, worden de segmenten automatisch
doorgestuurd naar de actieve apparaten, waardoor voorzien wordt in
automatische failover - die het mogelijk maakt dat de database back-up
gemaakt worden als een storing in een apparaat optreedt.
-- De meest recente database is opgeslagen in een niet-gededupliceerde vorm
in de ExaGrid landing zone; hierdoor worden de snelste terugstellingen
met opslagefficiëntie mogelijk omdat alle lange termijn te bewaren data
in gededupliceerde vorm is opgeslagen. Dit vermijdt een langdurig
rehydratie proces van inline schaalbare apparaten, die alleen
gededupliceerde data opslaan.
-- Met de groei van de database behoudt de back-up window haar oplossing
voor de lengte, ook als volledige apparaten in een schaalbare GRID
worden toegevoegd, waardoor de computerkracht aan de capaciteit wordt
aangepast. Dit elimineert ook forklift upgrades die in verband worden
gebracht met inline schaalbare deduplicatie apparatuur.

Lof van de deskundigen

ExaGrid blijft lofbetuigingen ontvangen van gerenommeerde deskundigen in de industrie, zoals Gartner en Storage Switzerland. Gartner plaatste ExaGrid als de enige leverancier in de "Visionary" kwadrant van de 2015 "Magic Quadrant for Deduplication Backup Target Appliances".(1) Gartner definieert "visionairs" bedrijven die innovatieve producten te leveren met mogelijkheden die vaak vooruitlopen op de heersende stroming in de markt. George Crump, President, oprichter en hoofdanalist van Storage Switzerland merkte naar aanleiding van de recente ExaGrid release v4.9 op: "De meeste oplossingen kunnen geen enkele multi-honderd terabyte Oracle RMAN back-up aan. De meeste andere back-up architecturen hebben een enkele front-end controller met geschaalde disk shelves, en als een storing in de controller optreedt, dan mislukken alle back-up. Maar als er bij ExaGrid acht toestellen in een GRID zijn en één heeft een storing, zullen de Oracle RMAN Channels de back-up omleiden naar de resterende zeven operationele apparaten zodat de back-up ononderbroken kunnen worden voortgezet. Dit is essentieel voor Oracle-omgevingen, omdat één gemist nachtelijke back-up de volgende dag veel IT verstoring kan veroorzaken."

ExaGrid won in 2015 veel onderscheidingen, zoals de Computer Technology Review en de IT Security Journal's MVP (Most Valuable Product) onderscheiding. Kim Kay, Associate Publisher & Editor-in-Chief van WestWorldWide, LLC heeft ExaGrid opgenomen in zijn "elite groep van innovatieve technologische oplossingen die de opvallende leiders vertegenwoordigen in hun respectievelijke categorieën - oplossingen waarvan wij denken dat deze hoog op de wenslijst van elke IT-professional evaluatie zouden moeten staan."

Disclaimer: Gartner beveelt geen leveranciers, producten of diensten aan die in haar onderzoek publicaties worden beschreven, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen deze leveranciers met de hoogste waardering of andere aanwijzing te selecteren. De onderzoek publicaties van Gartner bestaan uit de adviezen van Gartner research organisatie en mogen niet worden opgevat als feiten. Gartner is niet verantwoordelijk, expliciet of impliciet, voor dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over ExaGrid
Organisaties benaderen ons, omdat wij het enige bedrijf zijn dat deduplicatie implementeert op een manier die alle uitdagingen van de back-up opslag behandelt. De unieke landing zone en schaalbare architectuur van ExaGrid biedt de snelste back-up - heeft tot resultaat de kortste oplossing voor de back-up window, de snelste lokale terugstellingen, de snelste offsite tape kopieën en instant VM herstel, terwijl de lengte van de back-up window permanent gerepareerd worden; dit alles met lagere startkosten en op langere termijn. Leer hoe de stress bij het maken van een back-up kan worden verwijderd op www.exagrid.com [http://www.exagrid.com/] of sluit u bij ons aan op LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/exagrid-systems]. Lees hoe ExaGrid klanten [http://www.exagrid.com/Customers/Customer-Case-Studies/] hun back-up voor altijd hebben opgelost.

ExaGrid is een geregistreerd handelsmerk van ExaGrid Systems, Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

(1) Gartner "Magic Quadrant for Deduplication Backup Target Appliances" door Pushan Rinnen, Dave Russell en Robert Rhame, 25 september 2015.

PR Contactpersoon:
Christine Murphy