Nanno Kleiterp kondigt vertrek aan als CEO bij FMO

Met ingang van 1 oktober 2016 zal Nanno Kleiterp (1953) zijn werkzaamheden als Chief Executive Officer (CEO) van de Management Board van FMO beëindigen. Op die datum loopt zijn tweede 4 jaars-termijn als CEO af.

Nanno Kleiterp is 21 jaar lid van FMO's Management Board, sinds 1 oktober 2008 als CEO. Daarvoor vervulde hij de functies van Chief Financial Officer (CFO) en Chief Investment Officer (CIO).
Hij begon zijn carrière bij FMO 29 jaar geleden, in 1987, als Investment Officer bij de afdeling kleinbedrijf. Aansluitend was hij Manager van de afdeling kleinbedrijf en later van de afdeling Latijns Amerika.

Voor zijn komst naar FMO heeft Nanno Kleiterp gedurende bijna 10 jaar ervaring opgedaan in kredietprogramma's in de private sector in Peru, Mexico en Nicaragua.

Naast zijn CEO-schap van FMO is Kleiterp Voorzitter van het Bestuur van IUCN NL (International Union for Conservation of Nature) en van het NCC (Natural Capital Coalition). Verder heeft hij zitting in de Raad van Advies van ISS (International Institute of Social Studies) en AIF (Amsterdam Institute of Finance) en is hij Voorzitter van de Raad van Advies van VBDO (Vereniging voor Beleggers in Duurzame Ontwikkeling). Daarnaast is hij Voorzitter van het Bestuur van EDFI (European Development Finance Institutions).

De Raad van Commissarissen is gestart met de selectie van een nieuwe CEO. De officiële aankondiging over de aanstelling van een nieuwe CEO volgt zodra dit proces, inclusief het verkrijgen van alle benodigde goedkeuringen, is voltooid.

Geplaatst in:

Press contact:
Inge de Zaaijer
Manager Marketing & Communications a.i.
T: +31 70 3149451
M: +31 6 31911236