Aegon benoemt Mark Bloom als Global Chief Technology Officer

DEN HAAG, Nederland, January 5, 2016 /PRNewswire/ --

Met ingang van 1 februari 2016 benoemt Aegon Mark Bloom (Amerikaan) tot opvolger van Brenda Clancy (Amerikaanse) als Global Chief Technology Officer en lid van het Management Committee. Mark Bloom is afkomstig van Citigroup Inc. waar hij diverse leidinggevende posities had op het gebied van technologie. In zijn meest recente rol van Global Head of Consumer Digital and Operations Technology was hij verantwoordelijk voor de digitale -, data - en operationele platforms en de technologische oplossingen en innovaties waarmee Citi zijn retail klantenkring ondersteunt.
Mark Bloom neemt de verantwoordelijkheden over van Brenda Clancy die na een succesvolle carrière bij Aegon in het tweede kwartaal van 2016 met pensioen gaat. "Ik ben Brenda dankbaar voor de opbouw van de wereldwijde technologiefunctie binnen Aegon", aldus CEO Alex Wynaendts. "Brenda heeft gedurende haar loopbaan bij Aegon en Transamerica een zeer waardevolle bijdrage geleverd, waaronder de vorming van een effectief wereldwijd IT model."
Mark Bloom wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde technologische activiteiten van Aegon. Hij zal leiding geven aan de IT functie voor versterking van de digitale innovaties bij klantbeleving en voor verbetering van de efficiency. Mark Bloom gaat rapporteren aan Alex Wynaendts en gaat werken vanuit Baltimore, Maryland.
CEO Alex Wynaendts: "Het doet mij veel genoegen dat Mark Bloom de rol op zich neemt van Global Chief Technology Officer. Marks rol is essentieel voor zowel de uitvoering van onze strategie als voor de verdere digitalisering van het contact met onze klanten. Mark wordt gewaardeerd in de sector en hij heeft zijn sporen verdiend met het opbouwen van werkelijk vernieuwende en klantvriendelijke digitale oplossingen. Zijn ervaring met financiën en technologie zal van grote waarde zijn voor ons bedrijf."
Voor het officiële persbericht verwijzen wij naar de corporate website aegon.com [http://www.aegon.com ].
Aegon's geschiedenis gaat ruim 150 jaar terug - tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf nu tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling: klanten helpen verantwoordelijkheid te nemen voor hun financiële toekomst. Meer informatie: aegon.com [http://www.aegon.com ].

Media relations
Debora de Laaf