Recorddrukte in Primera winkels

Primera blikt terug op een zeer succesvolle decemberperiode. Traditiegetrouw is december een belangrijke periode, maar dit jaar werden alle records gebroken.

Op het drukste moment lag het aantal transacties in 479 Primera winkels op 800 transacties per minuut, met uiteindelijk een groei van 10% in omzet en 4% in klanten tot gevolg. Deze groei komt voornamelijk voort uit de cadeau-assortimenten en loterijen, assortimentsgroepen waarop de winkelketen stevig inzet. Primera ziet een nieuwe trend, dat ook glossy tijdschriften en kerst- /wenskaarten cadeau worden gegeven. "De consument heeft daarnaast weer wat meer te besteden. Wij blijven investeren om te bewijzen dat wij hét adres zijn voor deze assortimenten", aldus Gert van Doorn, Commercieel directeur bij Primera.

Daarnaast werd er online een flinke groei geboekt, in december zo'n 72%, hoofdzakelijk veroorzaakt door de toename van de verkoop van gepersonaliseerde producten. Een groot gedeelte van deze producten, zo'n 58%, wordt vervolgens weer in de winkel afgehaald. Dit leidt tot extra klanten en daarmee, in veel van de gevallen, tot extra winkelomzet.

Ook het nieuwe jaar begint goed voor Primera. De hoofdprijs van de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij, 30 miljoen, is gevallen op twee halve Oudejaarsloten. Beide loten zijn verkocht bij Primera winkels.

Geplaatst in:

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):
Deze persinformatie wordt u toegestuurd door Coöperatie Primera b.a.. Voor extra informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Gert van Doorn, info@primera.nl of 0418 - 65 10 07.

Over Primera
Coöperatie Primera b.a. is een organisatie van, voor en door zelfstandige ondernemers, opgericht in 1991. Naast de inmiddels 479 aangesloten zelfstandige ondernemers kent Coöperatie Primera b.a. twee participanten. Dit zijn British American Tobacco The Netherlands B.V. en Agio Cigars. De participanten ondersteunen de coöperatie. Alle activiteiten van Coöperatie Primera b.a. zijn gericht
op het commerciële en bedrijfseconomische succes van de zelfstandige ondernemers die dan ook de meerderheid van de aandelen in eigendom hebben.

Coöperatie Primera b.a.

Waardenburg