Blinden en slechtzienden zien Wintercircus Martin Hanson

Dinsdag 22 december 2015 - Adembenemende acrobatiek, heerlijke humor, prachtige dressuur, spetterende live muziek en een stoer verhaal. Een bezoek aan Wintercircus Martin Hanson is een beleving voor iedereen. Oók voor mensen met een visuele beperking. Want Stichting Komt het Zien! organiseert samen met Wintercircus Martin Hanson zeven voorstellingen met live audiodescriptie, een voelplein en een 'meet & feel' met de artiesten.
De première is op 22 december om 16.15 uur in Theater De Hanzehof in Zutphen.

Niet komt het zien, maar komt het horen en voelen!
Tijdens zeven voorstellingen van Wintercircus Martin Hanson doen twee enthousiaste verslaggevers via live audiodescriptie verslag van alles wat er op het toneel gebeurt. Met emotie, spanning en humor. Daarnaast draait het om voelen: in de foyer is een voelplein met maquettes van het circusdecor, rekwisieten (zoals de trapeze) en de kostuums. Na afloop is er een 'meet & feel' met de artiesten. In ons land is geen enkele andere circus- of theatervoorstelling volledig toegankelijk voor blinden en slechtzienden. Voor het eerst kunnen mensen met een visuele beperking nu ook gewoon genieten van circustheater, samen met (ziende) vrienden en familie! Ook geleidehonden zijn welkom.

Reacties op de pilot vorig jaar: 'Ik zie geen steek en toch heb ik alles gezien!' 'Geweldig, ik heb eindelijk eens theater kunnen 'zien'!'

Over Wintercircus Martin Hanson
Wintercircus Martin Hanson maakt een heel eigen en ontzettend leuke vorm van circustheater waarin klassiek en modern circus samensmelten tot een eigentijdse familievoorstelling. In december 2015 / januari 2016 reist het Wintercircus voor de 37e keer langs de Nederlandse theaters, met de nieuwe voorstelling Sterke Staaltjes!
Meer informatie over het circus voor blinden: www.komthetzien.nl
Meer informatie over Wintercircus Martin Hanson: www.wintercircus.nl

Stichting Komt het Zien! en Wintercircus Martin Hanson
Perscontactpersonen:
Arlette Hanson - 06 50 500 382 - info@komthetzien.nl
Regien Flapper - 06 1031 3088 - marketing@wintercircus.nl
Persfoto's: www.wintercircus.nl/pers (downloads | persfoto's) - perswachtwoord: acrobaat
Meer informatie: www.wintercircus.nl en www.komthetzien.nl

Première van deze voor blinden aangepaste voorstelling op dinsdag 22 december 2015 om 16.15 uur in Theater De Hanzehof in Zutphen.
Daarna nog te zien in theaters in Groningen, Nieuwegein, Aalsmeer, Oss, Helmond en Capelle a/d IJssel.

Stichting Komt het Zien! en Wintercircus Martin Hanson

De Knipe