Vrouwen vinden mannen die met mate drinken aantrekkelijker

Vrouwen vinden mannen die met mate drinken aantrekkelijker
Nieuwe Enjoy Heineken(r) Responsibly-campagne maakt gematigd drinken cool

Zoeterwoude, 21 december - Vrouwen vinden mannen die met mate drinken zelfverzekerder, intelligenter en sexier. Dat blijkt uit een onderzoek dat Heineken heeft uit laten voeren in het kader van het nieuwste hoofdstuk van de 'Enjoy Heineken(r) Responsibly' campagne. EHR is het platform van Heineken om een grotere bewustwording te creëren voor verantwoord alcoholgebruik. Vanavond gaat de bijbehorende Heineken(r) TV commercial live.

In de commercial zien we jonge ambitieuze vrouwen die op zoek gaan naar mannen die maat weten te houden tijdens een avond uit. Hiermee wil Heineken op zijn eigen manier de mannen aanmoedigen om met mate te drinken.

Voortrekkersrol voor marktleider Heineken
Al meer dan tien jaar is 'Enjoy Heineken Responsibly' het overkoepelende thema van Heineken om een grotere bewustwording te creëren voor verantwoord alcoholgebruik. Bram Westenbrink, Marketing Directeur HEINEKEN Nederland: "Tijdens de feestdagen wordt er regelmatig een drankje gedronken, en dat hoort er zeker bij, maar wij hopen mensen te stimuleren dat met mate te doen. Vandaar dat wij juist nu onze campagne voor verantwoord alcoholgebruik voeren. Als marktleider neemt Heineken al jaren een voortrekkersrol in als het gaat om verantwoord alcoholgebruik. Wij zien langzaam maar zeker een verandering in alcoholconsumptie, waarbij de consument steeds vaker bewust kiest voor een drankje minder, een alcoholarm of -vrij biertje."

Vrouw vindt man die met mate drinkt zelfverzekerder, intelligenter en sexier
In het kader van de campagne heeft Heineken onderzoek* gedaan naar de mening van vrouwen over het drinkgedrag van mannen. Hieruit blijkt dat vrouwen mannen niet alleen zelfverzekerder (82%) vinden wanneer zij met mate drinken, maar dat ze ook als sexier (81%) en intelligenter (77%) worden gezien. Daarnaast geeft maar liefst 85% van de vrouwen aan dat ze de voorkeur geven aan een man die met mate drinkt. Volgens de vrouwen zijn de mannen dan namelijk meer ontspannen en losser, maar nog steeds verantwoordelijk en verstandig en hebben zij het gevoel dat de man weet hij wat hij wil.

Actrice en presentatrice Tess Milne ging de straat op om deze resultaten te testen en mannen en vrouwen in Nederland de hemd van het lijf te vragen tijdens een avond uit. Is het nu waar dat mannen meer succes hebben bij vrouwen, wanneer zij een een glas te veel op hebben of is dit een mythe?
https://www.youtube.com/watch?v=cyqc2-vh2Jw&feature=youtu.be

Tess Milne: "Wanneer ik op stap ben komt het wel eens voor dat er een beschonken man me probeert te versieren. Waarschijnlijk denkt hij op zo'n moment meer indruk te kunnen maken op vrouwen na dat ene borreltje teveel. Persoonlijk vind ik mannen die wat minder drinken een stuk aantrekkelijker dan mannen die teveel drinken. Ik vroeg me af of ik de enige hierin was, maar waar ik het meest nieuwsgierig naar was is wat mannen denken dat wij vrouwen aantrekkelijk vinden. Vandaar dat ik graag op onderzoek uitging!"

*Bron: Onderzoek is uitgevoerd door hettestpanel.nl onder 530 vrouwen tussen de 18 en 30 jaar (december 2015)

Geplaatst in:

Voor meer informatie en/of vragen kunt u contact opnemen met:
HEINEKEN Nederland, Nienke Kooistra - senior communicatie adviseur
T: +31 (0)6 10228907
@: nienke.kooistra@heineken.com

HEINEKEN Nederland

plaats:
Zoeterwoude
website:
http://www.heineken.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234