Mindtree onthult modern verliesbeheersingsplatform voor de verzekeringsbranche

BANGALORE, India, en WARREN, New Jersey, December 21, 2015 /PRNewswire/ --

Platform automatiseert en biedt belangrijke inzichten voor effectieve verliesbeheersings- en verzekeringsprocessen

MindTree [http://www.mindtree.com ] , een toonaangevend bedrijf op het gebied van digitale transformatie en informatietechnologie, heeft vandaag de lancering aangekondigd van haar verliesbeheersingsplatform [http://www.mindtree.com/loss-inspection-and-control-platform ], een cloud-gebaseerde oplossing voor het transformeren van het verzekerings- en risicobeoordelingsproces voor verzekeraars en risicomanagementbedrijven. Met de oplossing kunnen verzekeringsmaatschappijen de zakelijke blootstelling verminderen dankzij een geoptimaliseerdere risicoselectie en lagere claimincidenten.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203)

Het verliesbeheersingsplatform is ontworpen voor de volledige levenscyclus van verliesinspectie en -beheersing. Deze uitgebreide oplossing omvat aanvraagmanagement, toekenning, risicobeoordeling, bijhouding en publicatie. Het maakt naadloze samenwerking tussen risicomanagers, risico-ingenieurs, verzekeraars, claimafhandelaars, klanten en andere belanghebbenden mogelijk.

Gaurav Johri, Senior Vice President en Hoofd, Platforms Solutions Group, verklaarde: "Verliesbeheersingsprocessen zijn handmatig en tijdrovend. Afwezigheid van automatisering en inconsistente beoordelingsmethoden die door risicoteams gebruikt worden zijn inefficiënt om de hoge mate van flexibiliteit te ondersteunen die nodig is om om te gaan met de complexere omgevingen van vandaag de dag . Onze oplossing automatiseert de verliesbeheersingsprocessen, biedt geautomatiseerde inzichten tijdens de risicobeoordeling en vermindert de cyclustijd tot 30%."

De oplossing is gebouwd met behulp van flexibele beveiligde architectuur en een responsief ontwerp om diensten voor onderweg te leveren, zoals risicoanalyse, bijhouden van de voortgang en risico-indeling. De architectuur breidt verliesbeheersingsdiensten uit naar nieuwe gebruikersgroepen, locaties en externe leveranciers. Het verliesbeheersingsplatform maakt gebruik van robuuste controles, gegevensbeveiliging en data-isolaties die specifiek zijn voor de regio, locatie en branche.

Girish Joshi, Program Director, Loss Control Platform, merkte op: "Onze oplossing biedt een uniforme gemeenschappelijke werkbank voor verzekeraars, makelaars, algemene beheerders en risicomanagementbedrijven. Het biedt procesconfiguratie en flexibiliteit om sjablonen, vragenlijsten en Service Level Agreements te ontwerpen voor welke branche dan ook en genereert automatische aanbevelingen voor de verbetering van de verzekeringsdiscipline."

De oplossing is onderdeel van een bredere set van het cloud-gebaseerde aanbod van de Platforms Solutions Group dat de digitale transformatie en de modernisering van kernsystemen helpt versnellen.

Aanvullende bronnen

Platform voor verliesinspectie en -beheersing [http://www.mindtree.com/loss-inspection-and-control-platform ]

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en technologiediensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creëren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar http://www.mindtree.com voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:
Siddhartha Tanti
Genesis Burson-Marsteller