Een wens aan militairen op missie tijdens kerstvakantie

Tijdens de kerstvakantie staat het Nationaal Militair Museum (NMM) in het teken van de militaire kerstviering in missiegebieden en kunnen bezoekers een persoonlijke wens sturen aan militairen op missie.

Programma
In het NMM is een basecamp nagebouwd waar op foto's te zien is hoe militairen op missie kerst vieren. Gedurende de hele kerstvakantie kunnen bezoekers, jong én oud, een kaart met een persoonlijke boodschap/wens voor een militair op missie schrijven of inkleuren. Generaal-majoor van der Laan, Directeur Operaties van het Ministerie van Defensie, zal op 19 december aanwezig om de kaartenactie Stay Safe af te trappen samen met NMM directeur Hedwig Saam en gezinnen van de Stichting Thuisfront.
Het NMM is tijdens de kerstvakantie iedere dag geopend van 10.00 tot 17.00 uur met uitzondering van eerste kerstdag en nieuwjaarsdag. Naast de Stay Safe kaartenactie zijn in de kerstvakantie echte F-16 simulatoren te zien en beleven in het museum.

Over het NMM
Het Nationaal Militair Museum (NMM) is hét museum over de betekenis van de krijgsmacht voor Nederland in het heden, verleden en de toekomst. Het museum belicht deze betekenis aan de hand van verhalen, activiteiten en actuele exposities die je bijblijven. Naast zes themadelen waar met moderne museale presentaties het verhaal van de land- en luchtmacht wordt verteld, is er een enorme presentatieruimte waarin veel imposante collectiestukken zoals vliegtuigen, tanks, pantservoertuigen en helikopters zijn te bezichtigen. Kijk voor meer informatie op www.nmm.nl of volg ons via Facebook en Twitter.

Wilt u aanwezig zijn bij de opening of wilt u meer informatie, stuur dan een email naar Jeroen Klaphake, communicatie@nmm.nl, telefoon 085-0036029, 06-5548 9257.

Programma opening Stay Safe
10:00 uur Ontvangst gezinnen Stichting Thuisfront
10.30 uur Openingswoord: Hedwig Saam, directeur NMM. Generaal-majoor Michiel van der Laan, Directeur Operaties van het Ministerie van Defensie
10:45 uur Openingshandeling: Hedwig Saam + generaal-majoor Michiel van der Laan
10:50 uur Gezinnen Stichting Thuisfront worden uitgenodigd tot het schrijven / kleuren van eerste kerstwensen.
11:30 uur Einde

Nationaal Militair Museum