Ondernemers schenken 13.648 euro aan Ronald McDonald Huizen Amsterdam

Amsterdamse ondernemers ondersteunen goede doel

Dinsdag hebben diverse Amsterdamse ondernemers, verenigd in de Business Breakfastclub Ronald McDonald Huizen Amsterdam, een cheque van Euro 13.648,- aangeboden aan Ronald McDonald Huis AMC en VUmc, zodat nog meer ouders op loopafstand van hun zieke kind kunnen overnachten.

Presentator en ambassadeur van het Ronald McDonald Kinderfonds Robert ten Brink opende op 31 maart 2015 het allereerste ontbijt van de Business Breakfastclub Ronald McDonald Huizen Amsterdam. Het werd de eerste van een hele reeks, waarbij een grote groep Amsterdamse bedrijven zich inmiddels heeft gecommitteerd aan het goede doel, namelijk Ronald McDonald Huis AMC Amsterdam en Ronald McDonald Huis VUmc Amsterdam.

Op dinsdag 15 december heeft er een bijzonder ontbijt plaatsgevonden in het Ronald McDonald Huis VUmc. Er werd stil gestaan bij het succes van de eerste zes bijeenkomsten én er werd namens alle leden van de Business Breakfast Club een donatie aan de Ronald McDonald Huizen Amsterdam gedaan van Euro 13.648,-. Dit bedrag is opgebouwd uit de lidmaatschappen en de sponsoring van de ontbijten. Burgemeester van Amstelveen, mevrouw drs. M.M. van 't Veld heeft het bijzondere ontbijt bijgewoond. Zij benadrukte het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemerschap in de regio Amsterdam.

Verbindende factor
"In maart was de aftrap van de BBC Amsterdam en vol trots kunnen wij nu al van een prachtig resultaat spreken", sprak Jaap Vos, voorzitter stuurgroep BBC Amsterdam. Hij bedankte alle aanwezigen voor de steun aan de Ronald McDonald Huizen Amsterdam. Vos: "BBC Amsterdam is een netwerk geworden dat bestaat uit verbinders die business voor, met en tussen elkaar genereren door interesse in elkaar te tonen en samenwerking te stimuleren. Een netwerk waarin het Ronald McDonald Huis de verbindende factor is."

Doelstelling Business Breakfast Club
Primaire doel van de Business Breakfast Club is het financieel ondersteunen van de Ronald McDonald Huizen Amsterdam. De lidmaatschapskosten à Euro 250,- per lid per jaar gaan rechtstreeks naar de Huizen AMC en VUmc. Daarmee leveren de aangesloten bedrijven direct een bijdrage aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen; de Ronald McDonald Huizen AMC en Vumc zijn 'logeerhuizen' voor ouders en broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het
Emma Kinderziekenhuis AMC of VU medisch centrum. Secundaire doelstelling van de BBC is het verbinden van de aangesloten ondernemers en het stimuleren van de economische groei in de regio.

Door en voor ondernemers
De Business Breakfast Club is opgericht door en voor ondernemers in de regio Amsterdam. De leden komen zowel uit het MKB als uit middelgrote en internationale bedrijven uit de regio Amsterdam. De ontbijtbijeenkomsten zijn van om 08:00-09:30 uur en vinden iedere derde dinsdag van de maand plaats bij 1 van de leden die het ontbijt dan organiseert. Hiermee hebben alle leden de gelegenheid om hun bedrijf of hun activiteiten te presenteren aan de andere leden.

Tiende Business Breakfast Club
De Business Breakfast Club Huizen Amsterdam is inmiddels de tiende Business Breakfast Club die verbonden is aan een Ronald McDonald Huis. Zo hebben onder andere de Huizen in Leiden, Arnhem, Barendrecht en Zwolle een Business Breakfast Club. De totale lidmaatschapskosten gaan naar de Huizen, wat gemiddeld genomen neerkomt op een bedrag van ruim Euro 25.000,- per jaar.

Over Ronald McDonald Huis AMC en VUmc
Ronald McDonald Huis AMC en VUmc zijn meer dan alleen een bed vlakbij het ziekenhuis; het is voor ouders van zieke kinderen ook een plek om tot rust te komen en steun te vinden bij andere ouders en vrijwilligers. Er zijn faciliteiten zoals een keuken, wasruimte en zitkamers, zodat het gezinsleven nog enigszins kan doorgaan. De dagelijkse leiding van de Huizen is in handen van een klein managementteam, dat hulp krijgt van maar liefst 225 vrijwilligers. De Ronald McDonald Huizen zijn onderdeel van het Ronald McDonald Kinderfonds, dat 15 'logeerhuizen' biedt op loopafstand van het ziekenhuis. De Ronald McDonald Huizen krijgen geen subsidie van de overheid en zijn afhankelijk van donateurs, sponsors en vrijwilligers.

Op de website www.businessbreakfastclubamsterdam.nl vindt u meer informatie over de Business Breakfast Club Huizen Amsterdam en de aangesloten leden.

Neem voor meer informatie, interviews of beeldmateriaal contact op met Nanda Koeman, manager van Ronald McDonald Huis AMC Amsterdam, tel. 020-6964746 of 06-24235275 en n.koeman@ronaldmcdonaldhuis.nl of met Aafke de Haan, manager Ronald McDonald VUmc, tel.: 020-3013333 of 06-14455663, a.dehaan@ronaldmcdonaldhuis.nl.
Of kijk voor meer informatie op: www.ronaldmcdonaldhuisamsterdam.nl en www.ronaldmcdonaldhuisvumc.nl

Ronald McDonald Kinderfonds