Tien pups starten opleiding bij Hulphond Nederland door kerstdonatie

Hulphond Nederland is deze week verrast met een bijzondere donatie door één van haar hoofdsponsors. Royal Canin maakt het nog voor de jaarwisseling mogelijk dat tien extra pups aan hun opleiding bij Hulphond Nederland kunnen beginnen. Zij worden na hun training ingezet als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie, posttraumatische stressstoornis (PTSS) of psychische problemen. Samen helpen deze kanjers straks kinderen of volwassenen én hun omgeving aan een betere kwaliteit van leven.

Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland: "Wij zijn zeer blij met deze prachtige donatie. Royal Canin is al jaren partner van onze stichting en levert met hun gratis kwaliteitsvoeding een belangrijke bijdrage aan de opvoeding en opleiding van onze hulphonden. Met de sponsoring van deze tien extra pups kunnen we straks nog meer mensen en hun families met een zorgvraag helpen."

Film
Het verhaal van deze bijzondere kerstdonatie is ook op film vastgelegd. Via de link www.hulphond.nl/media/films is te zien hoe hulphonden Noortje en Grietje geheel in kerstsfeer de pups verwelkomen bij Hulphond Nederland.

Over Hulphond Nederland
Hulphond Nederland reikt mensen met een fysieke beperking of geestelijke zorgvraag de helpende hand: de inzet van hulphonden voorkomt namelijk isolement en biedt nieuw perspectief. De stichting heeft ruim dertig jaar ervaring in het opleiden van hulphonden als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie of posttraumatische stressstoornis (PTSS). Ook jongeren met gedrags- of psychische problemen, ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD of autisme en (licht) verstandelijke beperkingen blijken gebaat bij de inzet van hulphonden. De hulphonden worden met respect voor het welzijn van de hond zo breed mogelijk opgeleid door deskundige trainers. Zij zijn in staat de hulphond tot zeventig verschillende vaardigheden aan te leren.

Over Royal Canin
Royal Canin is producent van hoogwaardige gezondheidsvoedingen voor kat en hond. Het bedrijf heeft een geheel eigen voedingsbenadering. Onder het motto 'Iedere kat en hond verdient zijn eigen Royal Canin', wordt een zeer uitgebreid assortiment voedingen aangeboden, zodat er voor ieder dier het meest specifieke voedingsantwoord mogelijk is. Denk hierbij aan levensfase, grootte, levensomstandigheden, conditie, rassen en speciale dieetvoedingen voor zieke dieren. Bij de ontwikkeling van alle voedingen wordt gebruik gemaakt van de laatste wetenschappelijke inzichten en staat de filosofie 'Kennis en Respect' voor dieren centraal. Op deze manier streeft Royal Canin er naar om alle katten en honden zo lang mogelijk fit en gezond te houden.

Bijgevoegde illustratie kunt u gebruiken voor publicatie bij dit bericht.

Bijschrift: Hulphonden Noortje en Grietje kijken uit naar de komst van de tien pups die aan hun opleiding bij Hulphond Nederland beginnen.

De videoclip is ook als los bestand verkrijgbaar in hoge resolutie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Hulphond Nederland
Dimitri Nadorp, Hoofd Marketing & Communicatie