Familie enquête: Zillertal Arena meest familievriendelijke skigebied!

COLOGNE, Duitsland, December 15, 2015 /PRNewswire/ --

De Zillertal Arena in Oostenrijk is de familievriendelijkste wintersportbestemming. Dat was een van de uitkomsten van de internationale familie enquête 2015 van touroperator WinterTrex [http://www.wintertrex.nl ]. Het Tiroolse skigebied heeft de meeste stemmen gekregen, gevolgd door de grote 3 Vallées in Frankrijk en het winkelparadijs Livigno in Italië. In totaal hebben rond 4.400 wintersporters uit 10 Europese landen deelgenomen.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151214/295655 )

Enthousiaste wintersporters uit heel Europa werden gevraagd om mee te doen, waaronder naast Nederlanders ook Duitsers, Britten en Polen. Er werd gevraagd naar de belangrijkste factoren voor een geslaagde familieskivakantie, waaronder kindvriendelijkheid van het skigebied, accommodaties en vrijetijdsactiviteiten. 4.368 wintersporters hebben gestemd op hun favoriete skigebieden. Binnen alle landen wint de Zillertal Arena (39%) vóór de 3 Vallées (18,3%) en Livigno (12,5%). De plaatsen 4 tot 10 zijn tevens geliefde wintersportbestemmingen: Skicircus Saalbach Hinterglemm, Valfréjus, SuperDévoluy, Mayrhofen-Hippach, Schmittenhöhe-Zell am See, Garmisch-Classic en Meiringen-Hasliberg.
Nederlanders houden van Oostenrijk en Frankrijk
Nederlanders hebben de Zillertal Arena als het beste skigebied voor gezinnen gekozen (29,4%). Op de 2[e] plaats staat het Franse skigebied 3 Vallées (18,7%). Op de 3e plaats zijn er 2 skigebieden: met telkens 13% Valfréjus en de Skicircus Saalbach Hinterglemm.

1 Zillertal Arena - Zell am Ziller/Gerlos/Königsleiten/Hochkrimml 29,4%
2 Les 3 Vallées - Val Thorens/Les Menuires/Méribel/Courchevel 18,7%
3 Valfréjus 13,1%
4 Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn 13,1%
5 SuperDévoluy 10,7%
6 Livigno 5,5%
7 Mayrhofen-Hippach 5,2%
8 Schmittenhöhe - Zell am See 2,8%
9 Garmisch-Classic - Garmisch-Partenkirchen 1,0%
10 Meiringen-Hasliberg 0,3%

Meer informatie op http://pers.wintertrex.nl/familie-enquete-2015
Over WinterTrex:
WinterTrex is een merk van TravelTrex GmbH. WinterTrex hoort bij de leidende aanbieders van wintersportreizen en verkoopt aantrekkelijke geheel verzorgde reizen via de website in 15 talen in meer dan 20 landen.
- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/103258 -

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
EmptyBreak:MARKER
TravelTrex GmbH