"Kerstman ontvlucht de onrust"

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, 20151211 -- De Kerst lijkt dit jaar voor veel mensen een vluchtroute uit de onrust, zo blijkt veertien dagen voor Kerst uit cijfers van SurpriseFactory.eu. De onrustige wereld lijkt de aanleiding om met Kerst juist extra uit te pakken, want de verkopen liggen 30 procent boven het niveau van vorig jaar.

"Vooral emotionele cadeaus zoals romantische weekendjes weg, dineetjes voor twee of een avondje naar de sauna, zijn absolute favorieten dit jaar", vertelt Jim Advocaat van Surprisefactory.eu. "Misschien denken mensen wel 'nu of nooit' of komt het, zoals je meer ziet als het wat minder gaat, doordat mensen beschutting bij elkaar zoeken."

"We zien het ook aan de persoonlijke teksten bij de cadeaubonnen. In plaats van 'Fijne Kerstdagen' of 'Veel plezier met dit cadeau' zien we nu uitgebreidere wensen; 'Laten we samen weer eens echt gaan genieten' of 'Omdat ik heel veel van je hou en heel gelukkig met je ben...' Mensen geven elkaar meer aandacht".

Wat ook opvalt is dat 70 procent van de kopers vrouwelijk is. Vooral vrouwen tonen een groot inlevingsvermogen en proberen het goed te doen bij de - vooral mannelijke - ontvangers. Zij besteden tijd en aandacht aan het uitzoeken van het cadeau, en aan de persoonlijke tekst.

Ook het gemiddelde aankoopbedrag stijgt. Dat ligt dit jaar liefst 12 procent hoger dan vorig jaar, zo blijkt uit de cijfers. "En blijkbaar kijken mensen echt uit naar een beetje goed nieuws", zegt Advocaat. "De Kerstaankopen zijn nog vroeger gestart dan voorgaande jaren: al vanaf de eerste helft van november nam het aantal bestellingen voor kerst exponentieel toe in vergelijking met vorig jaar."

SurpriseFactory is deze maand onderscheiden als Branchewinnaaar van de Nationale Succes Award 2015 in de categorie cadeaubonnen. Als expert op het gebied van cadeaus zorgen zij al 15 jaar voor onvergetelijke cadeaus, vol aandacht. In deze roerige tijden is dat het mooiste cadeau wat je kunt geven; a gift of Hapiness.

Over SurpriseFactory.eu
SurpriseFactory.eu is met een aanbod van meer dan 500 verschillende bijzondere cadeaubonnen en meer dan 2 miljoen unieke bezoekers per jaar dé cadeaukenner bij uitstek in Nederland, België en Duitsland. Alle cadeaus worden aangeboden in de vorm van een cadeaubon, die de ontvanger zelf kan verzilveren. Bezoekers kunnen zoeken op prijsklasse en thema (zoals Avontuur, Romantisch of UITgaan). De gever kan op de bon een persoonlijke tekst toevoegen.

Surprisefactory

plaats:
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234