OSB schorst lidbedrijf

OSB is door een opdrachtgever op de hoogte gebracht dat de Belastingdienst bij haar derdenbeslag heeft gelegd. Deze beslaglegging is het gevolg van werken met het lidbedrijf Taiba B.V. uit Rotterdam. Op basis van de nu bekende informatie heeft het bestuur van OSB besloten dit bedrijf voor te dragen voor royement. In de tussentijd is het bedrijf overeenkomstig de procedure geschorst als lid van de vereniging en wordt uit het OSB-Keurmerkregister verwijderd. Het bedrijf krijgt gelegenheid verweer te bieden.

Piet Adema, voorzitter OSB: "We nemen het OSB-Keurmerk zeer serieus. Het gedrag van dit bedrijf past niet binnen ons keurmerk. Het keurmerk is een garantie dat opdrachtgevers met bonafide bedrijven werken. In dit geval moeten we dan ook de opdrachtgevers beschermen."

Bij OSB zijn 300 leden aangesloten die samen 70% van de markt realiseren. Zij zijn actief in schoonmaak van gebouwen, glazenwassen, gevelbehandeling, calamiteitenschoonmaak en reiniging in de voedingsmiddelenindustrie. In de branche werken 150.000 mensen, waarvan 120.000 bij OSB-leden. Vanaf 1 januari 2013 moeten alle leden aan de verplichtingen van het OSB-Keurmerk voldoen. Hiermee tonen de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven aan dat zij vakkundig zijn, de administratie op orde hebben, hun belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken.

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u contact opnemen met:
Melanie Klerx, manager PR & Communicatie
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten)
T (073) 648 38 50
M 06-201 38 105