Opbrengst collecte Prinses Beatrix Spierfonds ruim 1,5 miljoen euro

Het Prinses Beatrix Spierfonds heeft met haar collecte ruim 1,5 miljoen euro opgehaald. In de tweede week van september gingen 30.000 vrijwilligers huis aan huis om geld op te halen voor wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten. "In tegenstelling tot eerdere berichten in de media deze maand, dat collectanten minder geld ophalen, kunnen wij met trots zeggen dat de opbrengst van onze collecte is gestegen," aldus Joanna van Drongelen, hoofd collecte & vrijwilligersorganisatie van het fonds.

"Gelukkig kunnen wij rekenen op een zeer trouwe groep vrijwilligers die ieder jaar voor ons klaar staan tijdens de collecte. Wat zeker ook bijgedragen heeft dit jaar is de spraakmakende publiekscampagne van onze ambassadeur Jan Kooijman. Het indrukwekkende filmpje met een dansende Jan Kooijman is ruim 3,5 miljoen keer bekeken. Ook heeft het fonds tijdens deze collecte minder traditionele middelen ingezet. Zo gingen er vijftig collectanten op pad met een pinapparaat en kon er digitaal gecollecteerd worden."
Prinses Beatrix Spierfonds

Het Prinses Beatrix Spierfonds zet zich in voor mensen met een spierziekte in Nederland. Dat zijn ruim 200.000 mensen. Het doel is om alle spierziekten de wereld uit te krijgen door middel van wetenschappelijk onderzoek. De organisatie financiert en stimuleert onderzoek naar genezing en, omdat dit vaak een lange weg is, ook naar verbetering van de kwaliteit van leven van patiënten nu. Dit is mogelijk dankzij donaties en de inzet van vrijwilligers.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie en of beeldmateriaal, kunt u contact opnemen met Sonja van der Velden, Prinses Beatrix Spierfonds, via s.van.der.velden@spierfonds.nl of 070 – 302 97 14.

Prinses Beatrix Spierfonds