"OSB staat voor haar keurmerk"

Inspectie SZW publiceerde gisteren een bericht over een boete die is opgelegd aan een schoonmaakbedrijf, onderaannemers en opdrachtgevers. Het betrokken schoonmaakbedrijf heeft zich inmiddels bij OSB gemeld. Om het OSB-Keurmerk echt zijn werk te laten doen, stelt OSB met de SNA nader onderzoek in. OSB wacht de resultaten van dit onderzoek af.

Piet Adema, voorzitter OSB: "We staan vierkant achter de kwaliteit van het OSB-Keurmerk. Als blijkt dat aantoonbaar niet volgens het keurmerk is gehandeld, dan kunnen wij niet anders dan maatregelen nemen. Of dat in dit geval noodzakelijk is, is in onderzoek. Afgezien van deze situatie is onze boodschap helder: doe als je met onderaannemers werkt zoveel mogelijk zaken met OSB-Keurmerk bedrijven, want die hebben een NEN-44001 certificaat. Dit is onderdeel van het OSB-Keurmerk."

Noot voor de redactie:
Bij OSB zijn 300 leden aangesloten die samen 70% van de markt realiseren. Zij zijn actief in schoonmaak van gebouwen, glazenwassen, gevelbehandeling, calamiteitenschoonmaak en reiniging in de voedingsmiddelenindustrie. In de branche werken 150.000 mensen, waarvan 120.000 bij OSB-leden. Vanaf 1 januari 2013 moeten alle leden aan de verplichtingen van het OSB-Keurmerk voldoen. Hiermee tonen de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven aan dat zij vakkundig zijn, de administratie op orde hebben, hun belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken.

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u contact opnemen met:
Melanie Klerx, manager PR & Communicatie
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten)
T (073) 648 38 50
M 06-201 38 105