Willeke Alberti maakt duizenden ouderen blij met een kerstkaart

Amsterdam, 7 december 2015 - Het Nationaal Ouderenfonds lanceert in samenwerking met PostNL een kerstactie met als doel duizenden ouderen blij te maken met een onverwacht kerstkaartje. Onder de noemer 'Aan wie denk jij deze kerst?' wordt Nederland opgeroepen een kerstgroet te sturen naar één van de drie miljoen ouderen in Nederland. Het versturen van deze kaartjes kan gratis via de speciale website postnl.nl/ouderenfonds. De actie loopt van 7 tot en met 21 december 2015.

Credits Patricia Steur (foto links), Anita Pantus (foto rechts)

Willeke Alberti draagt de actie #aanwiedenkjij een warm hart toe: "Gedurende het jaar stuur ik regelmatig een kaartje met felicitaties of beterschapswensen naar vrienden en familie. De decembermaand is hét moment om stil te staan bij ouderen die wat extra aandacht goed kunnen gebruiken. Ik roep daarom iedereen op om mee te doen aan deze actie. Samen zorgen we ervoor dat we duizenden ouderen dit jaar verrassen met een kerstkaartje!"
Hoe werkt het?
Via postnl.nl/ouderenfonds kan iedereen tot en met 21 december een kerstkaart sturen naar een oudere in Nederland. Schrijf een kerstgroet en verstuur de kaart. De postbezorgers van PostNL zorgen er vervolgens voor dat het kaartje bij de oudere bezorgd wordt. Deelname aan deze actie is gratis.

Een kleine moeite, een groots gebaar
Directeur van het Nationaal Ouderenfonds, Corina Gielbert: "Honderdduizenden ouderen kunnen wel wat extra aandacht gebruiken. Met deze actie kunnen we hen laten weten dat er aan ze gedacht wordt. Dat is belangrijk, want eenzaamheid onder ouderen is een groot probleem. Een kaartje sturen is een klein, maar waardevol gebaar waarmee we veel mensen een mooie dag kunnen bezorgen."

De actie 'Aan wie denk jij deze kerst?' maakt deel uit van een langdurige samenwerking tussen Nationaal Ouderenfonds en PostNL. Bezoek voor meer praktische informatie postnl.nl/ouderenfonds

Geplaatst in:

Over Het Nationaal Ouderenfonds
Het Ouderenfonds steunt ouderen in Nederland met concrete diensten en activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn de BoodschappenPlusBus, de OuderenOmbudsman (0900 - 60 80 100, lokaal tarief) en de kerstdiners. Alle diensten en activiteiten zijn gericht op het stimuleren van sociale contacten en zelfredzaamheid van ouderen om zo eenzaamheid te bestrijden.

Over PostNL
Wij zijn PostNL. Wij verbinden voor onze klanten de fysieke en online wereld. Zo verzorgen we de communicatie tussen mensen en bedrijven. Op een gemiddelde dag bezorgen we in heel Nederland 500.000 pakketten en 10 miljoen brieven. We bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen we het dagelijkse leven voor onze klanten gemakkelijker maken.
Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf beschikken we over het grootste en modernste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Daarnaast zijn we actief in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Bij PostNL werken in totaal meer dan 56.000 mensen. In 2014 bedroeg onze omzet bijna Euro 4,3 miljard.

Neem voor interviewverzoeken of beeldmateriaal contact op met:
Het PR Bureau, namens Nationaal Ouderenfonds en PostNL
Claire Heerkens