Katja Schuurman doneert miljoen condooms aan dance4life

Katja Schuurman is vanaf vandaag ambassadeur van Wingman Condoms. Schuurman trapt haar kersverse rol direct goed af door op Wereld Aids Dag de condooms te delen met jongeren over de hele wereld. De presentatrice doneerde vandaag namens Wingman maar liefst één miljoen condooms aan dance4life. De stichting ontving de eerste vijfduizend exemplaren vandaag uit handen van Schuurman, die ze persoonlijk kwam langsbrengen. Als ambassadeur ziet Schuurman het als haar taak om condoomgebruik als veilig én gemakkelijk op de kaart te zetten. "Ik wil bijdragen aan een gezonde dosis veilige seks."

'Condoom niet langer mood killer'

Katja Schuurman gaat voor minstens een jaar de samenwerking aan met Wingman. Als ambassadeur zal zij het slimme product, het eerste condoom ter wereld met vleugels ontworpen door Delftse studenten, actief promoten en de missie van het merk uitdragen. "Wingman is ontstaan vanuit een persoonlijke frustratie met condooms die ik herken", aldus Schuurman. "Je zit allebei lekker in het moment, en dat wordt dan onderbroken door gedoe met dat ding." De Wingman is de oplossing voor het onhandige gebruik van de 'klassieke' condoom. Met een afneembaar opzetstukje kun je het condoom gemakkelijk afrollen, zelfs met één hand in het donker. "Op die manier is het gebruik van een condoom niet langer een mood killer. En dat werkt veilig vrijen in de hand."

Ook veilige seks is lekker

Wingman Condoms is ontzettend blij met hun nieuwe ambassadeur. "Katja past als persoonlijkheid goed bij ons merk. En zeker niet alleen omdat ze sexy is, maar vanwege haar open karakter en haar geloof in ons product", stelt Sebastiaan van Wermeskerken, CEO van Wingman. Niet alleen zijn de condooms gemakkelijk in gebruik, ze bieden meer gevoel en veiliger gebruik dan de meeste andere condooms. De Wingman doe je nooit verkeerd om en nagelcontact wordt vermeden. "Dat biedt ons de kans om te werken met ultradun materiaal, wat een optimaal natuurlijk gevoel oplevert. Ook veilige seks moet natuurlijk heel lekker kunnen zijn."

Goed geïnformeerde Nederlander vrijt alsnog onveilig

Wingman Condoms is sinds februari partner van dance4life. Beiden hebben als doel de weerstand tegen condoomgebruik weg te nemen en het gebruik van condooms te stimuleren. Wingman steunt dance4life op diverse manieren, onder andere met de donatie van één miljoen condooms ten behoeve van de wereldwijde voorlichtingsprogramma's van dance4life. In veel landen is er nog altijd slecht of geen toegang tot condooms. Wereldwijd raken er nog elke dag bijna 6.000 mensen geïnfecteerd met aids. Schuurman: "Onder jongeren tussen de 10 en 19 jaar is aids wereldwijd bovendien doodsoorzaak nummer twee, een ongelofelijk schokkend feit. Maar ook in Nederland is het nog steeds belangrijk te zorgen voor bewustwording rondom condoomgebruik." Nederlanders zijn goed geïnformeerd over de risico's. Toch gebruikte bijna de helft van de mannen en maar liefst 60 procent van de vrouwen bij hun laatste vrijpartij met een losse partner geen condoom.[1] "Daarom is het zo relevant om de Wingman condoom ook in Nederland standaard op de kaart te zetten. Het moet doodnormaal worden om veilig met elkaar te vrijen."

[1] Goenee M, Kedde H, Picavet C. Condoomgebruik en testgedrag in Nederland. Tijdschrift voor Seksuologie. 2012;36(2):109-120. http://www.rutgers.nl/sites/rutgersnl/files/PDF-On...

Informatie
Voor meer informatie, beeldmateriaal, interviewverzoeken of andere vragen, neem contact op met:
Blyde, Marleen Koning
T: + 31 20 626 1438 / 06-23943151
E: marleen@blyde.nl

Over Wingman Condoms
Wingman Condoms, opgericht in 2006, is een revolutionair Nederlands condoommerk. Wingman condooms zijn verkrijgbaar sinds 2012 en zijn revolutionair dankzij de 'wingman' dat aan het condoom vast zit. Een kunststof hulpstuk met vleugels zorgt ervoor dat je het condoom binnen twee seconden en met één hand om kunt doen. Het condoom hoeft niet langer te worden aangeraakt, wat leidt tot gemakkelijker, veiliger en lekkerder condoomgebruik. Het Delftse design neemt het risico weg dat het condoom op de verkeerde wijze wordt aangebracht. Tevens is gebruik van een dunner condoom mogelijk, wat het gevoel tijdens gebruik bevordert. Hoe je de Wingman gemakkelijk met één hand omdoet, zie je in deze video: http://bit.ly/1NopT6F. Wingman condooms zijn online verkrijgbaar via www.wingmancondoms.com en onder andere bij condoomfabriek.nl, condoom.nl en bol.com. Ook worden ze verkocht bij de meeste drogisterijen en enkele speciaalzaken, zoals Etos, Kruidvat en Trekpleister. Zie voor meer informatie www.wingmancondoms.com.

Over dance4life
dance4life werkt samen met jongeren aan een wereld zonder aids. dance4life geeft seksuele voorlichting en gebruikt muziek en dans om jongeren te betrekken en inspireren. Bovendien motiveert dance4life jongeren om zelf in actie te komen en de verspreiding van hiv en aids wereldwijd terug te dringen. Dat is hard nodig, want nog steeds raken er dagelijks bijna 6.000 mensen geïnfecteerd met hiv, waarvan de helft jonger is dan 25 jaar. Onder jongeren tussen de 10 en 19 jaar is aids wereldwijd bovendien doodsoorzaak nummer twee. Het Nederlandse initiatief vindt inmiddels plaats in meer dan 20 landen verspreid over 5 continenten. Meer informatie is te vinden op www.dance4life.nl.

Wingman Condoms