Prisma en Albron openen deuren van Lokaal 12

Maandag 30 November is een bijzondere dag voor Prisma en foodservice-organisatie Albron. Dan openen zij de deuren van Lokaal 12: het nieuwe bruisende centrum op Landpark Assisië in Biezenmortel. Een plek waar Prisma al 110 jaar met volle overtuiging zorg en ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking.

In Lokaal 12 wordt onder andere een lunchvoorziening geopend voor én door mensen met een beperking waar ook familie, medewerkers van Prisma en vrijwilligers van harte welkom zijn. Mensen met een beperking vullen een groot deel van de horecawerkzaamheden in. Albron heeft daarbij de functie als kwaliteitsbewaker én leermeester. Zij ondersteunen, als ervaren foodserviceorganisatie, het leerproces van de horecamedewerkers. De begeleiders van Prisma behouden hun rol van begeleider en zorgen dat de werkwijze past bij ieders leerstijl. Op deze manier geven Prisma en Albron samen invulling aan de overtuiging dat ook mensen met beperking recht hebben op een loopbaan. De bedoeling is dat het aantal werknemers met een beperking in de toekomst steeds groter wordt.

Angela Elshout, teamleider Dagbesteding en Arbeid: "Prisma wil loopbanen creëren voor mensen met een verstandelijke beperking op alle niveaus. Daarbij zoeken we zoveel mogelijk de samenwerking met reguliere bedrijven en organisaties. Voor het onderdeel horeca in Lokaal 12 vinden we in Albron een hele goede partner. Bovendien worden we door de concepten van Albron verleidt tot het maken van gezondere keuzes als het gaat om voeding."

Henk Voormolen, aanvoerder Zorg bij Albron: "Prisma is een waardevolle partner die perfect past bij Albron. Prisma verleent zorg die verder reikt dan alleen het invullen van de dagelijkse levensbehoeften en wij creëren in onze restaurants waardevolle momenten, altijd vanuit een positief perspectief voor alle betrokkenen. Lokaal 12 is de samensmelting daarvan: een plek waar je niet alleen tijdens de lunch, maar de hele dag terecht kunt voor een kop koffie met iets lekkers, een praatje, even op adem komen. Gasten zien een wisselend assortiment met gezonde en lekkere soepen, broodjes en salades. Alles in het zicht bereid door de cliënten van Prisma."

Geplaatst in:

Over Albron: Al ruim honderd jaar houdt Albron zich bezig met de zorg voor lekker en gezond eten en drinken. Iedere dag creëren ruim 4.000 medewerkers waardevolle momenten voor onze gasten in zo'n 900 restaurants. Albron combineert het beste uit horeca, leisure en catering. Ongeacht of dit in een ziekenhuis, bedrijfsrestaurant, vakantiepark of museum is. Albron is gastvrij en verrast telkens weer met een waardevol moment, altijd vanuit een positief perspectief voor alle betrokkenen.
Neem voor meer informatie contact op met Anselma van den Berg, communicatieadviseur, via anselma.van.den.berg@albron.nl of 06 23 156 108

Over Prisma: Prisma biedt zorg en ondersteuning aan circa 2.300 mensen met een (verstandelijke) beperking in Noord-Brabant. Dit doen wij met de inzet van 2.800 medewerkers en vrijwilligers. Wij bieden zorg aan mensen met alle soorten beperkingen en leeftijden. Ons aanbod is breed. Zo ondersteunen wij bij wonen, werk en/of dagbesteding en bieden wij ambulante begeleiding en gezinsbehandeling. We werken samen met het netwerk en andere zorginstellingen. Dit doen wij vanuit onze kernwaarden aangaan, erbij horen, verantwoord en eigentijds wijs.

Albron B.V.

De Meern