Primera start met telefoonreparatie

In samenwerking met de telerepair group en PostNL, start Primera met het aanbieden van een nieuwe dienst; telefoonreparatie. "In onze strategie zetten wij enerzijds in op verdere uitbreiding van het 'cadeau assortiment' en focussen wij anderzijds op het toevoegen van 'handige services'. Hierbij kunnen wij, met onze winkels, voor diverse partijen, fungeren als inname en uitgave punt. Met het toevoegen van telefoonreparatie, vergroten wij onze relevantie en zien wij kansen om meer traffic te genereren voor onze winkels. Naast het feit dat wij ons direct richten op de consument, focussen wij ons tegelijkertijd ook op de samenwerking met mobiele operators en fabrikanten. Voor deze partijen kunnen wij een efficiënt kanaal zijn, voor wat betreft de afhandeling van reparaties", aldus Joost Bakker van Primera.

"Een telefoon is voor veel mensen een waardevol bezit, het is dus van wezenlijk belang dat het proces, van het begin tot het einde, klopt. Het begint allemaal bij de distributie van en naar het reparatiecentrum. PostNL zal deze distributiestroom verzorgen. Daarnaast is het voor ons een absolute vereiste dat de reparatie wordt uitgevoerd conform de eisen van de fabrikant en dat er uitsluitend gewerkt wordt met originele onderdelen. Met de telerepair group, hebben wij hier de juiste partij gevonden", aldus Joost Bakker van Primera.

De telerepair group verricht al bijna 10 jaar reparaties voor fabrikanten zoals Apple, Samsung, Sony, LG, Kazam en Huawei. "Om toestellen conform de eisen van de fabrikant te kunnen repareren, geloven wij erin dat dit alleen kan op één centrale plek, met de juiste apparatuur en uiteraard door alleen gebruik te maken van originele onderdelen. Telefoons worden steeds complexer, om te blijven voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van de fabrikant, moeten wij dan ook continu investeren in nieuwe apparatuur en in de kunde van onze reparateurs. Door de samenwerking met Primera beschikken wij nu ook over een landelijke dekking en servicegerichte ondernemers, waardoor wij verwachten een aantrekkelijk partij te zijn voor telecomaanbieders", aldus Dick de Ruiter.

Primera zal in december starten met een korte pilotfase waarna de dienst in januari 2016 uitgerold zal gaan worden bij alle 478 winkels.

Geplaatst in:

Coöperatie Primera b.a.