PS4 wint strijd met Xbox One in Nederland

's-Hertogenbosch, 20151126 -- PlayStation 4 wint op alle fronten de strijd met Xbox One. PlayStation 4 is de bekendste en populairste next-gen game console in Nederland. De Xbox One en de Wii U volgen op gepaste afstand. In 2016 gaat dit beeld niet veranderen. De PS4 zal verder uitlopen op de andere next-gen game consoles. Bezitters van een PlayStation 4 zijn ook de meest fanatieke gamers. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek van Multiscope onder 6.500 Nederlanders.

PS4 populairste next-gen game console
Bijna vier op de tien huishoudens bezitten een game console. De game console is vooral populair in gezinnen met kinderen. Maar liefst twee derde van de huishoudens met kinderen heeft een game console in huis. De next-gen game consoles (PS4, Xbox One en Wii U) zijn nog in een beperkt aantal huishoudens aanwezig. De PlayStation 4 is hiervan de populairste. Bij 13% van de game console-bezitters staat de PS4 in huis. Slechts 5% heeft een Xbox One en nogmaals 5% een Wii U. Bij consumenten is de interesse in de PS4 (7%) hoger dan de interesse in de Xbox One (5%), dus ook het komende jaar zal de PlayStation 4 de populairste game console blijven.

Wii in de meeste huishoudens, PS4-gamer fanatiekst
De meeste game console-bezitters hebben nog een voorloper van de nieuwe generatie in huis. De Wii is in drie op de vijf Nederlandse huishoudens met een game console aanwezig. Daarna volgen de PS3 (29%) en de Xbox 360 (21%). De nieuwe generatie consoles worden veel intensiever gebruikt dan de oude generatie. Slechts een kwart van de Wii-bezitters gebruikt de console nog wekelijks (gemiddeld 3 uur per week). Daarentegen wordt de PS4 door ruim 9 op de 10 bezitters wekelijks gebruikt (10 uur per week). Opvallend genoeg is de gebruiksintensiteit voor zowel de PS3 als de PS4 hoger dan die van de Xbox One en Xbox 360.

Methodiek en verantwoording
De resultaten uit het persbericht komen uit de Smart Electronics Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 6.536 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Meer weten over de Smart Electronics Monitor?
De Smart Electronics Monitor is het onderzoek naar slimme elektronica en mediadiensten. Het ruim 80 pagina's tellende rapport geeft inzicht in consumentengedrag, gebruikersprofielen, huidige ontwikkelingen en trends van onder andere smart tv's, mediaspelers, game consoles, video on demand diensten, muziekstreamingsdiensten, uitgesteld tv kijken en e-readerplatforms. Voor meer informatie of vragen over de Smart Electronics Monitor kunt u contact opnemen met Christophe Renders (073-6212122 of (christophe@multiscope.nl)).

Over Multiscope
Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoek. De diensten van Multiscope brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.

Multiscope

plaats:
's HERTOGENBOSCH
website:
http://www.multiscope.nl/

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234