Enerkem een van de twee Canadese bedrijven uitgenodigd in Parijs voor Solutions COP21

MONTREAL, November 25, 2015 /PRNewswire/ --

Meer dan 50.000 bezoekers verwacht op dit grote evenement gehouden door INPI in Frankrijk in combinatie met COP21, de Conferentie van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering
Enerkem Inc. (http://www.enerkem.com [http://enerkem.com ]), een fabrikant van biobrandstoffen uit afval en chemicaliën, is verheugd om te zijn geselecteerd door de World Intellectual Property Organization [http://www.wipo.int/portal/en/index.html ] en het Institut national de la propriété industrielle (nationaal instituut van Frankrijk voor de bescherming van intellectueel eigendom, oftewel INPI) om deel te nemen aan Solutions COP21 [http://www.solutionscop21.org/en ], een belangrijk publiek evenement met innovatieve oplossingen voortgebracht door ongeveer zestig bedrijven uit de hele wereld om klimaatverandering tegen te gaan. De Solutions COP21-tentoonstelling wordt gehouden van 4 t/m 11 december in het Grand Palais in Parijs, op hetzelfde moment als de Conferentie van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151124/290536 )

"Deze uitnodiging voor Solutions COP21 is een teken van internationale erkenning van de waarde van onze technologie voor biobrandstoffen uit afval en chemicaliën voor de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen," merkte de President en CEO van Enerkem, Vincent Chornet, op. "We zijn er trots op een van de internationale spelers te zijn die worden gezien als in staat zijnde om concreet te helpen bij het oplossen van dit wereldwijde probleem met behulp van onze schone technologie."
INPI kreeg de opdracht van de Franse regering om bedrijven te selecteren uit de hele wereld, met de hulp van de Franse ambassades. Als onderdeel van de Solutions COP21-workshops heeft Enerkem ook gevraagd om deel te nemen aan een rondetafel over de belangrijke rol van innovatie en intellectueel eigendom om klimaatverandering te bestrijden.
Enerkem is ook een van de ondertekenaars van de Verklaring van de biobrandstoffenindustrie voor leiders bij COP21, die door de World Bioenergy Association zal worden gepresenteerd op de conferentie van de landen die partij zijn bij het raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering. Het doel van de verklaring is om de wereldleiders op de hoogte te brengen van de voordelen van het gebruik van biobrandstoffen en hen aan te sporen om actie te ondernemen.
Over Enerkem
Enerkem maakt biobrandstoffen en hernieuwbare chemicaliën uit afval. Met haar eigen technologie zet Enerkem niet-recycleerbaar huishoudelijk afval om in methanol, ethanol en andere op grote schaal gebruikte chemische tussenproducten. Het hoofdkantoor van Enerkem is gevestigd in Canada. Enerkem is eigenaar van een volledige commerciële faciliteit in Alberta en een demonstratie-installatie en een proefinstallatie in Quebec. Het bedrijf ontwikkelt aanvullende bioraffinaderijen in Noord-Amerika en wereldwijd, op basis van haar modulaire productie-aanpak. De technologie en faciliteiten van Enerkem dragen bij aan de diversificatie van de energiemix en maken alledaagse producten groener, terwijl tegelijkertijd een duurzaam alternatief wordt geboden voor storten en verbranden. http://www.enerkem.com [http://enerkem.com ]

Annie Paré
Directeur Communicatie