Gerrit Zalm opent Rotterdams flipperkastmuseum

'Een historische collectie op een historische lokatie', zegt Gerard van de Sanden, directeur van het Dutch Pinball Museum. Op donderdag 26 november a.s. zal Gerrit Zalm, CEO ABN Amro, de officiële opening van het museum verrichten. Ze herbergt de kleurrijke geschiedenis van de flipperkast: er staan 50 flipperkasten uit de periode 1900 tot de allernieuwste exemplaren van dit jaar. Ze zijn - op enkele exemplaren na - door museumbezoekers te bespelen.

Het flipperen maakt een heuse comeback: nadat de kasten begin deze eeuw uit de kroeg en de voetbalkantine verdwenen waren, komen de flipperkasten op veel plaatsen weer terug. En liefhebbers (er is een Nederlandse Flipper Vereniging met 1200 leden) schaffen kasten voor thuis aan. Maar iedereen die 'het flippergevoel van vroeger' weer wil ervaren, kan dus nu in het Dutch Pinball Museum terecht. Het museum ligt in de trendy wijk Katendrecht, en met uitzicht op Hotel New York bevindt zich in de Fenix Loodsen een walhalla aan flipperkasten. Unieke speelvelden en prototypes maken het museum compleet. Het museum is een initiatief van Gerard van de Sanden (41), die al sinds zijn vroege jeugd aan het spel met de stalen ballen verslingerd is geraakt.
Meer informatie over het museum: www.dutchpinballmuseum.com

Geplaatst in:

Dutch Pinball Museum