Klanten enquête: De beste skigebieden voor de wintersport 2015/2016

COLOGNE, Duitsland, November 24, 2015 /PRNewswire/ --

De Franse skigebieden La Plagne en Les 3 Vallées zijn door de Europese wintersporters het beste beoordeeld. Ook in de top 3 staat Sölden in Oostenrijk. Dat zijn de uitkomsten van de klanten enquête van de wintersportaanbieder WinterTrex [http://www.wintertrex.nl ], waarbij tijdens de afgelopen 5 seizoenen rond 40.000 klanten uit 8 landen hebben deelgenomen.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151123/290135 )

Totaale:

Skigebied Beoordeling Aanbevelingspercentage
La Plagne 9.65 96
Les 3 Vallées 9.58 98
Sölden 9.5 98
Silvretta Arena (Ischgl) 9.5 97
Tignes 9.5 95
Zillertal (6 skigebieden) 9.4 98
Val di Fiemme-Obereggen 9.32 98
Avoriaz 9.3 96
Stubaier gletsjer 9.3 94
Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang 9.23 98

Het skigebied is op een schaal van 1=slecht tot 10=top beoordeeld. Wanneer de skigebieden dezelfde score hadden is de plaatsing op basis van de aanbevelingspercentage gebeurt. Ten grondslag liggen hierbij de beoordelingen van 250 skigebieden in heel Europa, die minstens 50 beoordelingen in het seizoen 2014/2015 en minstens 250 beoordelingen tijdens de laatste 5 seizoenen hebben gekregen.
Nederlandse resultaten:

Skigebied Beoordeling Aanbevelingspercentage
Zillertal (6 terenów) 9,70 98
Les 3 Vallées 9,20 98
SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental 9,10 98
Livigno 8,86 96
Galibier Thabor 8,80 98
Kitzbühel 8,70 98
Zell am See-Kaprun 8,61 88
Les Sybelles 8,60 97
Val Cenis Vanoise 8,60 91
SuperDévoluy & LaJoueduLoup 8,50 95

Wanneer men kijkt naar de antwoorden van de Nederlandse wintersporters is La Plagne de winnaar, gevolgd door Sölden en Almenwelt Lofer.
Meer informatie op http://pers.wintertrex.nl/top-10-skigebieden-2015-...
Over WinterTrex:
WinterTrex is een merk van TravelTrex GmbH. TravelTrex hoort bij de leidende aanbieders van wintersportreizen en verkoopt aantrekkelijke geheel verzorgde reizen via de website in 15 talen in meer dan 20 landen. Wintersport incl. skipas in tot 1.500 accommodaties & 500 plaatsen.
- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/103258/ -
Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

TravelTrex GmbH
Jana Bosse