Aegon benoemt Allegra van Hövell-Patrizi als Chief Risk Officer

DEN HAAG, Nederland, November 24, 2015 /PRNewswire/ --

Met ingang van 1 januari 2016 benoemt Aegon Allegra van Hövell-Patrizi (41, Italiaans) tot Chief Risk Officer en lid van de Management Board van Aegon. Zij wordt wereldwijd verantwoordelijk voor risicobeheer, actuariaat en Aegon's interne herverzekeringsactiviteiten. Allegra van Hövell-Patrizi was Group Risk Director bij Prudential in het Verenigd Koninkrijk en heeft daarvoor diverse risk management posities bekleed.
Tom Grondin (46, Canadees) wordt Chief Financial Officer van Aegon Azië en treedt daarmee terug uit de Management Board van Aegon. Als CFO wordt hij in Azië verantwoordelijk voor financiën en het managen van alle activiteiten die de balans beïnvloeden. Tom Grondin was sinds 2003 Chief Risk Officer bij Aegon en sinds 2013 lid van de Management Board.
"Ik wil Tom bedanken voor zijn grote bijdrage aan het opbouwen van het risicobeheer binnen Aegon. We zijn blij met zijn overstap, zodat hij ons in Azië kan helpen met de verdere groei van onze succesvolle business daar," zegt CEO Alex Wynaendts. "Ik ben verheugd dat Allegra bij ons als Chief Risk Officer aan boord komt. Ze brengt een schat aan ervaring en expertise mee om deze belangrijke positie verder in te vullen. Ze zal een centrale rol spelen in het versterken en optimaliseren van ons bedrijf."
De benoeming van mevrouw van Hövell-Patrizi is afhankelijk van goedkeuring door DNB.
Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website aegon.com [http://www.aegon.com/en/Home/Investors/News/Press-Releases/Archive/Aegon-appoints-Allegra-van-Hovell-Patrizi-as-Chief-Risk-Officer- ] .

Media relations
Debora de Laaf