Chevrolet Volt uitgeroepen tot winnaar 2016 Green Car of the Year® door Green Car Journal

Baanbrekende elektrische auto met extended range op 19 november tijdens de Los Angeles Auto Show onderscheiden met de meest prestigieuze milieuprijs in de automobielindustrie



LOS ANGELES, 20 november, 2015 /PRNewswire/ -- De tweede generatie van de 2016 Chevrolet Volt is uitgeroepen tot Green Car Journal's 2016 Green Car of the Year®. De auto is een volledig vernieuwde en aanzienlijk verbeterde versie van de baanbrekende extended range elektrische auto die in 2011 door het merk werd geïntroduceerd. De winnaar werd tijdens de persconferentie op 19 november ter gelegenheid van de LA Auto Show bekendgemaakt. Andere finalisten voor de 2016 Green Car of the Year® award waren de Audi A3 e-tron, de Honda Civic, de Hyundai Sonata en de Toyota Prius.

De journalisten van de Green Car Journal benadrukken het feit dat de 2016 Volt in vrijwel ieder opzicht is verbeterd: de auto oogt slank en sportief, de batterijen hebben een hogere energiedichtheid, de auto heeft nieuwe elektrische motoren en biedt een snellere acceleratie. De efficiëntere 1,5 liter aggregaat van de Volt genereert de elektriciteit voor een actieradius van ruim 675 kilometer (420 mile). Een van de meest opvallende realisaties is de toename met maar liefst 85 kilometer (53 mile) van de rijprestaties op uitsluitend elektriciteit.

Het aantal auto's dat wordt genomineerd voor het Green Car of the Year(®)-programma neemt ieder jaar toe. Daaruit blijkt dat de automobielindustrie zich meer en meer inspant om nieuwe auto's te ontwikkelen die meer efficiency bieden en milieuvriendelijker zijn. Sinds de uitreiking van de eerste award in 2005, wordt ieder jaar tijdens de LA Auto Show door Green Car Journal bekend gemaakt wie de prijs mee naar huis mag nemen.

"Het is de eerste keer in de geschiedenis van de Green Car of the Year (® )dat twee opeenvolgende generaties van een auto de prijs in de wacht slepen," aldus Ron Cogan, redacteur en uitgever van Green Car Journal en CarsOfChange.com. "En als we kijken naar de hoeveelheid merken en modellen die we tijdens het award-programma beoordelen, is dat een hele prestatie. De Chevrolet Volt viel destijds in 2011 al op toen de auto voor het eerst tot Green Car of the Year(® )werd uitgeroepen en de auto blijft, met de onderscheiding tot 2016 Green Car of the Year (®) een voortrekkersrol spelen."

De Green Car of the Year(®) wordt binnen de automobielindustrie als een van de belangrijkste prijzen beschouwd op het gebied van milieu. Green Car Journal [http://greencarjournal.com/] werpt zich sinds de lancering van het magazine in 1992 op als de milieubewuste stem voor de automobielbranche in zaken energie.

"Chevrolet biedt onze klanten elektrische oplossingen die barstensvol technologie zitten en fun-to-drive én betaalbaar zijn. De 2016 Volt komt zijn beloftes op alle vlakken na," aldus Steve Majoros, Chevrolet marketing manager. "Dat de Volt opnieuw wordt uitgeroepen tot Green Car Journal's Green Car of the Year® bevestigt het commitment van Chevrolet om elektrische oplossingen te willen leveren die de verwachting van de klant weten te overtreffen."

De Green Car of the Year® wordt met een meerderheid van stemmen toegekend door een hoogwaardige jury. Autoliefhebber Jay Leno maakt deel uit van de jury evenals enkele leiders van bekende milieu- en efficiëntie-organisaties zoals de voorzitter van de Ocean Futures Society Jean-Michel Cousteau, directielid van Global Green USA Matt Peterson, president emeritus van de Internationale Raad voor Schoon Vervoer Dr. Alan Lloyd, voorzitter van CERES Mindy Lubber en Kateri Callahan, voorzitter van de Alliance to Save Energy.

Tijdens de selectieprocedure worden alle voertuigen, brandstoffen en technologieën door de redacteuren van Green Car Journal onder de loep genomen en wordt het aantal kandidaten terugbracht tot vijf. De finalisten worden beoordeeld op hun verbeterde milieuprestaties en de inzet om de lat steeds hoger te leggen. Er wordt rekening gehouden met talrijke factoren, zoals efficiency, EPA en CO2-uitstootcertificering, prestatiekenmerken, 'newness' en betaalbaarheid. Om ervoor te zorgen dat het bekroonde model daadwerkelijk een verschil kan maken op milieugebied en de markt, moet de auto in januari in het jaar van de bekroning voor het grote publiek verkrijgbaar zijn.

De winnaar van de Green Car of the Year(®) van vorig jaar was de BMW i3.

Over Green Car of the Year(®)De GCOY award speelt een belangrijke rol in de missie van Green Car Journal om vooruitgang op het gebied van milieu binnen de automobielindustrie in de spotlights te zetten. Op de website van het tijdschrift CarsOfChange.com [http://www.carsofchange.com/] staan artikelen over groene auto's in combinatie met een focus op connectiviteit. Green Car of the Year(®) is een geregistreerd handelsmerk van Green Car Journal en RJ Cogan Specialty Publications Group, Inc.

Hashtag : #GreenCarJournal

Over de Los Angeles Auto Show en Connected Car ExpoDe Los Angeles Autoshow werd opgericht in 1907 en is elk jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. De pers- en handelsdagen van de show voor de 2015-editie beginnen met de Connected Car Expo (CCE) in het JW Marriott in L.A. Live op 17 november, gevolgd door verschillende evenementen voor de pers en handel op 18 en 19 november in het Los Angeles Convention Center. De deuren van de LA Auto Show zijn geopend voor het publiek van 20-29 november. De derde CCE brengt belangrijke spelers uit de branche, topmedia en professionals uit de automobiel- en technologiesector samen om te netwerken en informatie uit te wisselen rondom het thema 'connected car' en de toekomst te bespreken van de mobiliteit in de branche. Tijdens het CCE-congres worden de piketten verzet over hoe de auto's worden gemaakt, verkocht en onderhouden en worden de spelregels herzien. De CCE werd door AUTO Connected Car News uitgeroepen tot "Best Car Tech/Connected Car Trade Show". Dit is de beurs waar de nieuwe automobielindustrie zaken doet, baanbrekende producten onthult en strategische beslissingen wereldkundig maakt ten overstaan van de internationale media. De LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en georganiseerd door ANSA Productions. Om het laatste shownieuws en informatie te ontvangen, volg de Los Angeles Autoshow op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow] of via Facebook op facebook.com/LosAngelesAutoShow [https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow], u kunt u ook aanmelden op www.LAAutoShow.com [http://www.laautoshow.com/]. Kijk voor meer informatie over CCE op: http://connectedcarexpo.com/ [http://connectedcarexpo.com/].

Hashtag : #LAAutoShow

Contactpersonen voor de pers: Breanna Buhr/Sanaz MarbleyJMPR Public Relations, Inc.+1 (818) 992-4353 bbuhr@jmprpublicrelations.com [mailto:bbuhr@jmprpublicrelations.com] smarbley@jmprpublicrelations.com [mailto:smarbley@jmprpublicrelations.com]


Los Angeles Auto Show


Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234