I Love My Toilet: het toilet als medicijn tegen kindersterfte

Wereld Toilet Dag - Simavi vraagt aandacht voor het wereldwijde gebrek aan toiletten

Vandaag is het Wereld Toilet Dag, een dag waarop we aandacht vragen voor het mondiale gebrek aan goede sanitaire voorzieningen, zoals toiletten. Simavi start deze week de campagne 'I Love My Toilet'. De campagne heeft als doel Nederlanders bewust te maken hoe speciaal het eigenlijk is om een toilet te hebben. En wat de gevolgen zijn als je geen toegang hebt tot een (schoon) toilet.

Waarom I Love My Toilet?
Onze grote boodschap is in veel landen een levensgevaarlijke onderneming. Zo zijn er wereldwijd nog steeds 2,5 miljard mensen zonder toegang tot een schoon en veilig toilet. Ter vergelijking: er zijn 7,1 miljard mobiele telefoonabonnementen. Daarnaast sterven er jaarlijks nog steeds 760.000 kinderen aan de gevolgen van diarree en andere ziektes die worden veroorzaakt door een gebrek aan toiletten en sanitair. Dit zijn meer dan 70 schoolklassen per dag.

De Simavi-campagne I Love My Toilet speelt zich af in Nederland en is opgezet om mensen zich bewuster te laten worden van deze stille humanitaire ramp. Het hebben van toegang tot een toilet is namelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Hoe werkt de campagne?
Mensen kunnen gemakkelijk een bijdrage leveren door bijvoorbeeld een toiletbezoek te doneren, of door een toiletselfie te maken. Het doneren kan via de website www.ilovemytoilet.nl of door "WC" te sms'en naar 4333. We vragen de mensen die een toiletselfie maken om dit op Facebook te posten met de hashtag #ilovemytoilet én om daarbij drie van hun vrienden te nomineren om hetzelfde te doen.

CWS en Simavi
Al bijna 10 jaar mag Simavi rekenen op een structurele bijdrage van CWS omdat zij de overtuiging delen dat investeren in drinkwater, toiletten en hygiëne de basis is voor een gezonde toekomst. Ook voor I Love My Toilet werken wij weer samen. Simavi bedankt de medewerkers van CWS voor hun jarenlange steun en CWS brengt op haar beurt de campagne bij de achterban onder de aandacht.

Achtergrondinformatie Simavi
Simavi is een ontwikkelingsorganisatie en heeft als doelstelling een gezonde basis voor iedereen te realiseren. De organisatie heeft als doel om in het jaar 2020 de gezondheid van tien miljoen mensen in kwetsbare gebieden in Afrika en Azië structureel te hebben verbeterd. Om deze ambitie te realiseren werkt Simavi volgens een geïntegreerde aanpak waarin behoefte, wensen en ideeën van de lokale gemeenschappen centraal staan. Voor meer informatie: www.simavi.nl

Meer informatie over deze campagne kunt u vinden op www.ilovemytoilet.nl of opvragen bij Edith Kruisinga, marketingcommunicatiemanager (edith.kruisinga@simavi.nl).

Simavi

plaats:
Haarlem

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234