Zorgorganisatie Aafje gestart met partnership Nedap healthcare

Zorgorganisatie Aafje heeft na een uitgebreid selectietraject gekozen om het volledige zorgproces te ondersteunen met de ICT van Nedap healthcare. Aafje bestaat uit 3.000 medewerkers en 1.500 vrijwilligers en is actief in Rotterdam, Drechtsteden en BAR-gemeenten.

De samenwerking betekent een verschuiving in werkprocessen voor alle medewerkers. Zij gaan o.a. werken met de cliënt- en medewerkeradministratie en maken de teams zelf verantwoordelijk voor het zelfstandig regelen van de zorg.

Aafje streeft ernaar dat de ICT direct bijdraagt aan het zorgproces: alle benodigde actuele gegevens beschikbaar, mogelijkheden om te communiceren met onder meer collega's en huisartsen, planning en route bij de hand. Registratie aan de bron is daarbij uitgangspunt. Ieder team heeft een eigen dashboard met stuurinformatie zodat zij zelf inzicht hebben in de kwaliteit van zorg en de financiën. De overgang naar de ICT van Nedap healthcare is in drie fasen gegaan en in vijf maanden voltooid.

Aafje heeft gekozen voor Nedap healthcare omdat de opzet van de ICT van Nedap aansluit bij de filosofie van Aafje; denken vanuit de zorg en wat er nodig is om dat goed te ondersteunen. Aafje kan hiermee van registratie achteraf naar planning vooraf gaan. Het systeem biedt transparantie voor klant en medewerker en er wordt gewerkt vanuit een verantwoordelijkheid voor het geheel.

Nedap healthcare ondersteunt voor meer dan 350 zorgorganisaties uit de VV&T, VG en GGZ het zorgproces, vanaf het indiceren tot aan het declareren van de zorg. Momenteel is Nedap druk bezig met het ondersteunen van de verschillende classificatiesystemen (onder andere Omaha System, Rai, Nanda NIC/NOC).

Bekijk via de link hieronder de zorgorganisaties die dagelijks gebruik maken van de Nedap zorgapplicatie.

Nedap is een fabrikant van technologische oplossingen voor relevante vraagstukken. Voldoende voedsel voor een groeiende bevolking, schoon drinkwater over de hele wereld en beveiliging zijn een paar voorbeelden van onderwerpen waar Nedap zich mee bezighoudt. Nedap healthcare is ICT marktleider voor de langdurige zorg en ondersteunt het zorgproces voor de ouderen- , gehandicaptenzorg en GGZ. Dagelijks werken meer dan 130.000 zorgprofessionals met Nedap.

De N.V. Nederlandsche Apparaten Fabriek "Nedap" is opgericht in 1929, genoteerd aan de beurs sinds 1947 en is met ruim 720 medewerkers wereldwijd actief.

voor meer informatie;
Esther Megens