Actie Pepernoot vraagt bedrijven om bijdrage voor Pakjesavond

Op 5 december gezellig met je familie cadeautjes uitpakken en de maandag erna trots aan je klasgenoten laten zien wat je gekregen hebt. Het lijkt heel normaal. Maar wat als Sinterklaas altijd je huisje voorbij rijdt? Er zijn veel kinderen in Nederland die allang geen verwachtingen meer koesteren. 400.000 kinderen groeien namelijk op in armoede. Dankzij Actie Pepernoot van Nationaal Fonds Kinderhulp vieren 50.000 hiervan wel Pakjesavond. U helpt toch ook?

In ons land groeien 400.000 kinderen op in armoede. Kinderen die allang niet meer uitkijken naar 5 december. Hoop op cadeautjes hebben ze niet, want voor leuke dingen is er thuis geen geld. Maar het gemis van een cadeautje is gek genoeg niet het belangrijkste voor deze kinderen. Wat hen verdriet doet, is dat ze worden over geslagen en niet mogen meedoen. Sinterklaas komt niet bij hen langs en op school kunnen ze ook niet mee praten over de cadeautjes.

Voor Fleur is de teleurstelling elk jaar groot

Fleur (6) is één van deze kinderen. Ze woont samen met haar moeder. Vlak na haar geboorte heeft haar vader het contact verbroken. De moeder van Fleur is met schulden achtergelaten en kan haar hoofd amper boven water houden. Nog voordat de meeste mensen aan Sinterklaas denken, piekert zij al over de feestdagen. De teleurstelling op haar gezichtje van haar dochter als er geen cadeautjes zijn op 5 december, doet haar veel pijn.

Voor 20 euro Pakjesavond voor één kind

Daarom is Kinderhulp 'Actie Pepernoot' gestart. Met een bijdrage van 20 euro per kind hebben we vorig jaar voor meer dan 50.000 kinderen zoals Fleur Pakjesavond mogelijk gemaakt. Een geweldig resultaat! Maar er zijn nog altijd teveel kinderen in Nederland die geen cadeautje van de Sint krijgen. Niet omdat ze stout zijn, maar omdat er simpelweg geen geld voor is.

Word ook kindervriend!

Om geen kinderen teleur te hoeven stellen, zoeken we kindervrienden die ons willen helpen. Vanuit uw bedrijf kunt u een donatie doen of een actie starten om Sinterklaascadeaus mogelijk te maken. Verkoop (zelfgebakken) pepernoten in de kantine, zet een schoorsteen-grabbelton neer bij de receptie, of doe mee aan een sportief evenement met collega's en laat je sponsoren.

We hebben voor bedrijven diverse partner-communicatiepakketten samen gesteld. Wilt u ook een bijdrage doen en gebruik maken van één van deze pakketten? Neem dan contact op met Erna Metz via e.metz@kinderhulp.nl of 0570-615684.

Kijk voor meer informatie op actiepepernoot.nl

Geplaatst in:

We hopen dat we middels dit persbericht onze actie onder de aandacht kunnen brengen van nog meer bedrijven. Met hun steun hopen we dit jaar heel veel kinderen in armoede mee te kunnen laten genieten van het Sinterklaasfeest. We stellen het dan ook zeer op prijs als u kans ziet om in uw medium aandacht te besteden aan dit bericht.

Voor meer informatie over de mogelijkheden voor bedrijven om aan de actie deel te nemen, kunt u contact opnemen met Erna Metz, e.metz@kinderhulp.nl of 0570-615684. Voor inhoudelijke vragen/toelichting over Actie Pepernoot kunt u contact opnemen met Brenda de Jong, Hoofd Communicatie en Bestedingen- brenda@kinderhulp.nl of 06-55706213.

Actie Pepernoot - Nationaal Fonds Kinderhulp

Deventer