Tissot topspeler in de basketbalwereld

LE LOCLE, Zwitserland, November 17, 2015 /PRNewswire/ --



In 2008 werd Tissot de Officiële tijdopnemer van de International Basketbal federation (FIBA). Recenter, op 5 oktober 2015, ondertekende het merk het grootste contract van zijn geschiedenis en werd de eerste Officiële tijdopnemer van de National Basketball Association (NBA). Als toevoeging aan deze indrukwekkende serie vernieuwt Tissot nu zijn partnerschap met de Chinese basketbal Association (CBA). Het Zwitserse merk wordt hiermee een topspeler op het gebied van tijdopname in de basketbalwereld.  
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288302LOGO )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288303 )
Tissot werd bij basketbal betrokken in 2008. Toen werd een overeenkomst getekend met de International Basketbal Federation (FIBA), het wereldwijde overkoepelende orgaan voor basketbal en organisator van de FIBA Basketball World Cup. De Franse NBA-ster Tony Parker nam aan de campagne deel als één van de voornaamste ambassadeurs van het merk. Het samenwerkingsverband begon al te groeien. Momenteel is Tissot het eerste bedrijf ooit dat Officiële tijdopnemer en klok is van zowel de NBA, de Women's National Basketball Association (WNBA) als de NBA Development League (NBA D-League). Om dit plaatje af te maken wordt het contract met de CBA verlengd, de voornaamste professionele basketballeague in Azië, waarvan het al in 2007 Officiële tijdopnemer was. Door deze overeenkomsten is Tissot een wereldwijde speler geworden op het gebied van tijdopname in de basketbalwereld.
Francois Thiebaud, directeur van Tissot, zei: "Wij zijn er trots op een actieve rol te spelen in één van de populairste sporten wereldwijd. We zijn een wereldwijd merk en een wereldwijde samenwerking in de basketbalwereld leek dan ook passend. Onze volgende stap is de inzet van onze innovatieve geest en expertise op het gebied van tijdopname voor het spel, om de beleving voor alle betrokkenen te verbeteren."
Video: http://www.actuapr.tv/vnr/tissot-cba
Het is de kern van 'Swissness' van Tissot die het merk zo onderscheidend maken. De + in het Tissot logo is hetzelfde als de Zwitserse vlag, welke de kwaliteit en de betrouwbaarheid symboliseert die de horlogemakers al sinds 1853 laten zien. Het innovatieve merk wijkt niet van zijn thuis in Le Locle in het Zwitserse Juragebergte, waardoor de 'Swissness' gewaarborgd blijft in de kern. Tissot horloges zijn authentiek en toegankelijk; gebruikmakend van speciale materialen, vooruitstrevende functionaliteiten en nauwkeurige ontwerpdetails om horloges te creëren die tegelijkertijd precies en stijlvol zijn.Het hoge kaliber van het merk is veelvuldig erkend. In zijn geschiedenis is Tissot Official Timekeeper en Partner van de NBA, MotoGP(TM), FIM World Superbike, FIBA, AFL, RBS 6 Nations Rugby, de Wereldkampioenschappen fietsen, schermen en ijshockey genoemd. Tissot verkoopt horloges in meer dan 160 landen wereldwijd en is vereerd deel uit te maken van de Swatch Group, 's werelds grootste producent en distributeur van Zwitserse horloges. Doordat Tissot zijn baanbrekende producten blijft creëren, staat het voor "Innovators by Tradition." http://www.tissot.ch

 
Chloé McGill,  
Tissot,  
+41 32 933 34 73 or  
chloe.mcgill@tissot.ch   


 


Photo:
http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288302LOGO



http://photos.prnewswire.com/prnh/20151117/288303






TISSOT S.A.

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234