Woningmarktcijfers.nl presenteert nieuw woningmarktrapport

Vanaf november 2015 levert Woningmarktcijfers.nl de woningmarktrapporten van gemeenten, regio's en provincies in een nieuwe versie. Het nieuwe rapport omvat 35 pagina's vol cijfers en grafieken over het functioneren van de woningmarkt op lokaal niveau. De ontwikkelingen zijn hierbij in perspectief geplaatst met de regionale, provinciale en landelijke cijfers. Elk kwartaal verschijnt een actuele versie. Marktpartijen en overheden ontvangen op basis van betrouwbare data inzicht in de belangrijkste ontwikkelingen in hun werkgebied.

Geschikt voor onderbouwde beslissingen
Door de tweedeling in de woningmarkt en grote regionale verschillen is er geen sprake van één woningmarkt. Niet alle woningen stijgen in waarde of worden de snel verkocht. In sommige regio's is er bijvoorbeeld sprake van een overschot aan appartementen of neemt de groei in huishoudens door uitstroom en vergrijzing af. Door te weten hoe prijzen, verkooptijden en demografische cijfers zich ontwikkelen, kunnen onderbouwde beslissingen worden genomen. De rapporten zijn dan ook interessant voor overheden zoals gemeenten en provincies ten behoeve van beleidsplannen en woonvisies. Voor marktpartijen zoals corporaties, ontwikkelaars, beleggers, banken en makelaars biedt het een betrouwbare inkijk voor kansen in de markt.

Wat kunt u in het rapport vinden:
- Landelijk beeld over de woningmarkt
- Koopsom en transacties per kwartaal/jaar van alle woningtypen
- Verdeling naar koopsomklassen en woningtypen
- Gemiddelde koopsom en transacties per postcodegebied
- Provinciale ranking met woningmarktprestaties per gemeente
- Woningaanbod en theoretische verkooptijden per woningtype en prijsklasse
- Gemiddelde koopsom en aantal gedwongen verkopen
- Kenmerken kopers naar leeftijd en starter/doorstromer
- Cijfers over opbouw en ontwikkeling van de woningvoorraad
- Mutatiegraad, transacties en aanbod versus koopvoorraad
- Verhuisbewegingen tussen de gebieden en natuurlijke ontwikkeling bevolking
- Huishoudens verdeeld naar grootte en inkomen
- Opbouw bevolking naar leeftijd
- Prognoses bevolking en huishoudens

Direct te bestellen op Woningmarktcijfers.nl
U kunt een los rapport bestellen voor Euro 195,- excl. BTW. De rapporten zijn ook elk kwartaal automatisch te ontvangen zodat u voortdurend op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen. Voor een jaar (vier rapporten) bedraagt de vergoeding Euro 390,- en voor drie jaar Euro 780,- excl. BTW.

Bekijk het inkijkexemplaar van de gemeente Heerlen in de bijlage

Over Woningmarktcijfers.nl:
Woningmarktcijfers.nl is een product van Pasgoed BV een bureau dat adviezen geeft aan overheden en marktpartijen op het gebied van ontwikkelingen in de woningmarkt. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Leo van de Pas. De woningmarktrapporten van alle gemeenten en regio's van het 3e kwartaal 2015 zijn beschikbaar.

Woningmarktcijfers.nl
Burg. de Hesselleplein 13