Credit Management Innovation Award naar Janssen & Janssen en Assensia

Creditmanagementorganisatie Janssen & Janssen Gerechtsdeurwaarders & Incasso en Assensia winnen de Credit Management Innovation Award voor het gezamenlijke project 'klinkende taal'. In dit project wordt het taalgebruik van de communicatiemiddelen afgestemd op de lezer. De award werd donderdag 5 november op de Credit Expo uitgereikt. "Dit project leert ons rekening te houden met het taalniveau van de lezer of luisteraar", aldus VVCM- en juryvoorzitter Martin van der Hoek.

Het project 'klinkende taal' is een samenwerking tussen Assensia en Janssen & Janssen voor het verbeteren van de efficiëntie en effectiviteit van de communicatie naar de klant-debiteur. Door middel van de inzet van geavanceerde Text Analytics technologie zijn alle bestaande brieven gescand op het taalniveau. Het resultaat is opvallend te noemen. Slechts één brief scoorde op B1 niveau, het taalniveau dat de gemiddelde lezer begrijpt. De relatie tussen communicatie en het betaalgedrag is veelzeggend voor succesvol incasseren. De boodschap in de communicatie moet aansluiten op de doelgroep en geschreven worden in de taal die hij begrijpt. Daarom heeft Assensia klinkende taal uitgerold waarmee Janssen & Janssen automatisch documenten kan scannen en aanpassen in begrijpelijke taal.

Innovatie bijdrage
De Credit Management Innovation Award is een initiatief van de VVCM. De VVCM vindt innovatie van groot belang. Het zorgt ervoor dat het creditmanagementvak zich doorontwikkelt. De prijs, die jaarlijks wordt uitgereikt, is bedoeld om bedrijven, personen en organisaties te eren voor de wijze waarop zij een innovatieve bijdrage hebben geleverd aan de verbetering van en/of de introductie van nieuwe tools voor creditmanagers.

Unieke klantprofielen
Klinkende taal past in het segmentatieproject van Janssen & Janssen. Hierin wordt voor iedere klant-debiteur een aparte benadering gecreëerd. De toon van de correspondentie, de manier en het moment waarop is namelijk veelzeggend voor succesvol incasseren. Om zoveel mogelijk contactmomenten te realiseren, moet voor iedere klant-debiteur specifiek een aparte benadering volgen. Iedereen heeft immers een uniek verhaal. Janssen & Janssen past daarom de aanpak gericht aan op de situatie en voorkeuren van de klant-debiteur.

Over Janssen & Janssen
Janssen & Janssen Incasso & Gerechtsdeurwaarders is een aanbieder van creditmanagementdiensten. Bij Janssen & Janssen werken 180 professionals, verspreid over vestigingen in Amersfoort, Emmen, Goes, Eindhoven, Maastricht en Nijmegen. Als creditmanagementspeler is Janssen & Janssen voortdurend op zoek naar innovaties om een optimaal resultaat uit creditmanagementprocessen te behalen. Klantgericht incasseren staat hierbij centraal.

Janssen & Janssen

plaats:
Nieuwengein

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234