Nokia Growth Partners maakt Connected Car Expo Innovation Zone mogelijk

- Ongeëvenaard aantal auto-/technologie-ondernemers exposeert tijdens het evenement dit jaar

- Hoogtepunten onder de extra automobielondernemers op 16 & 17 november: Mojio Hack-a-thon en Automobiel Start-Ups Top 10



LOS ANGELES, 4 november 2015 /PRNewswire/ -- De derde jaarlijkse Connected Car Expo® (CCE), [http://www.connectedcarexpo.com/] de meest gezaghebbende samenkomst van automobiel- en technologieleiders, kondigde vandaag een samenwerking aan met Nokia Growth Partners (NGP) [http://www.nokiagrowthpartners.com/] inzake een gloednieuwe Innovation Zone. Deze zone is gericht op het extra onder de aandacht brengen van de aanzienlijke impact die nieuwe spelers binnen de branche hebben op de automobielindustrie. Dit nieuwe onderdeel van de CCE en de Automobiel Start-Ups Top 10, die mogelijk wordt gemaakt door Siemens, maken dat er dit jaar een ongeëvenaard aantal auto- en technologie-ondernemers exposeert tijdens het evenement op 16 en 17 november 2015.

Meer dan twintig start-ups of autotechnologiebedrijven die zich in een vroeg stadium bevinden zullen hun baanbrekende innovaties tentoonstellen, uiteenlopend van mobility concierge en parkeeroplossingen tot geavanceerde apparaten voor mapping en tracking.

In de Innovation Zone van Nokia Growth Partners, dat in 2014 een Connected Car Fonds van $ 100 miljoen oprichtte, zullen meerdere bedrijven zijn vertegenwoordigd, waaronder Citymaps, Nauto, Parkwhiz, Rivet Radio, Zubie, Prazo, Openbay, Traffic Technologies Services, Autosport Labs, Vision Fleet en Zirx.

Paul Asel, Managing Partner van Nokia Growth Partners, leidt een panel, "Van start-up naar de top, hoe breek je door in de automobielindustrie," dat op 17 november zal plaatsvinden in de CCE-tentoonstellingsruimte.

"Wanneer een ondernemer in aanraking komt met automobielbedrijven kan de taal verwarrend zijn, en kunnen de tijdlijnen moeilijk en de vereisten onduidelijk zijn," aldus Asel. "Het doel van deze discussie is om het gat te dichten tussen autoproducenten en ondernemers nu technologie een steeds prominentere plaats inneemt in de auto."

Veteranen uit de industrie, waaronder Andrew Poliak, Global Director Business Development van QNX; Lars Boeryd, Director Automotive Marketing bij CSR Technology, Inc.; en Ben Hoffman, CEO bij Movimento, geven raad over effectieve strategieën en te voorkomen valkuilen.

"Prazo is erg blij met de mogelijkheid om direct te kunnen netwerken met de autoproducenten en de grote leveranciers. Als een connected car-start-up pakken we iedere kans om onze innovatieve, op lifestyle gerichte oplossing voor autobezit te laten zien met beide handen aan," aldus Jon Alain Guzik, oprichter van Prazo. "Ondernemers met unieke oplossingen zorgen voor veel nieuwe mogelijkheden in de auto-industrie en Prazo is verheugd om deel uit te maken van CCE."

Op 14 en 15 november, het weekend voorafgaand aan de officiële aftrap van de Connected Car Expo, organiseren Mojio [https://www.moj.io/], AT&T [http://developer.att.com/] en Bosch de Connected Car Expo Hack-a-thon bij Rhubarb Labs in het centrum van Los Angeles. Meer dan 250 ontwikkelaars en ontwerpers zullen aan het werk gaan met het AT&T-Ontwikkelaarsprogramma om de beste Connected Car App te creëren, waarbij ze gebruikmaken van het Mojio-platform. Als hoofdsponsor zal Bosch geldprijzen uitreiken aan de winnaars: $ 5.000 voor de eerste plaats, $ 2.500 voor de tweede plaats en $ 1.000 voor de derde. Daarbovenop zal Mojio een geldprijs van $ 2.500 uitreiken voor de beste app voor autoveiligheid. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de CCE Kick-Off Receptie die wordt georganiseerd in de CCE-tentoonstellingsruimte op maandag 16 november van 17:00 tot 20:00,

CCE's kenmerkende netwerkevenementen, die zijn ontworpen om experts en exposanten in contact te brengen met geëngageerde en kritische deelnemers, zijn dit jaar mogelijk gemaakt met de ondersteuning van Bosch, SAE, Movimento, iHeartRadio, QNX, Global Automakers, Auto Alliance, KPMG, Siemens en Elektrobit.

De tentoonstellingsruimtes in het L.A. Convention Center zijn alleen geopend op 18 en 19 november. Om te registreren voor de CCE en de LA Auto Show Press & Trade Days, kijk op: http://laautoshow.com/join/ [http://laautoshow.com/join/].

Kijk voor meer informative op http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/] en http://www.connectedcarexpo.com [http://www.connectedcarexpo.com/].

Over de Los Angeles Auto Show en Connected Car Expo De Los Angeles Auto Show, opgericht in 1907, is ieder jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. De Press & Trade Days van de LA Auto Show® 2015 zullen worden gehouden van 17 t/m 19 november. De show is van 20 t/m 29 november geopend voor het publiek. De derde jaarlijkse Connected Car Expo (CCE) zal automobiel- en technologieprofessionals verenigen in een poging de ontwikkeling te verhogen en het opbouwen van relaties te bevorderen in de connected car-industrie, door deelnemers toegang te geven tot de belangrijkste spelers en topmedia en zo aan de toekomst van de connected car te bouwen. De CCE vindt plaats op 17 november, gelijktijdig met de LA Auto Show 2015 Press & Trade Days. De LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt uitgevoerd door ANSA Productions. Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en informatie over de show, volg LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow] of op Facebook via facebook.com/LosAngelesAutoShow [https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow] en meld je aan voor alerts via www.LAAutoShow.com [http://www.laautoshow.com/]. Kijk voor meer informatie over CCE op: http://connectedcarexpo.com/ [http://connectedcarexpo.com/].

About Nokia Growth Partners NGP is een onafhankelijk fonds dat uitsluitend wordt gesponsord door Nokia en investeert in bedrijven die het gezicht van mobiliteit veranderen. NGP biedt industrie-expertise, kapitaal en een uitgebreid netwerk en stelt ondernemers zo in staat om verstorende bedrijven op te bouwen die de industrie veranderen en brengt ze naar de mondiale markt. Met vestigingen in de VS, Europa, India, en China vergroot NGP het bereik van bedrijven en maakt hun producten en diensten op deze manier overal lokaal. Kijk voor informatie op http://www.nokiagrowthpartners.com [http://www.nokiagrowthpartners.com/].

Media Contacten: Breanna Buhr/Sanaz MarbleyJMPR Public Relations(818) 992-4353bbuhr@jmprpublicrelations.com [mailto:bbuhr@jmprpublicrelations.com]smarbley@jmprpublicrelations.com [mailto:smarbley@jmprpublicrelations.com]


Connected Car Expo


Web site: http://www.connectedcarexpo.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234