Albron ondertekent Green Deal van Dutch Cuisine

Maandag 2 november ondertekende Albron samen met Sharon Dijksma van Economische Zaken en 14 andere deelnemers de Green Deal. De Green Deal is erop gericht om gezonder en duurzamer eten, makkelijker en aantrekkelijker te maken. Initiatiefnemer Dutch Cuisine werkt daarin samen met nationale en gemeentelijke overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties.

Albron houdt als betrokken foodservice-organisatie bij al haar activiteiten het positief perspectief voor betrokkenen in het oog. Met de introductie van groenteburgers, het promoten van duurzame vis als de diklipharder en het gebruik van zeewier in gerechten wordt deze betrokkenheid in de praktijk gebracht. Door ondertekening van de Green Deal hoopt Albron hier de komende tijd nog veel activiteiten aan toe te voegen, om zo bij te dragen aan de bewustwording en verandering van het voedingspatroon van haar gasten.

De Green Deal
Door ondertekening van de deal leggen de deelnemende partijen concrete afspraken schriftelijk vast. In de komende drie jaar vinden projecten plaats gericht op het delen van kennis, het ontwikkelen van instrumenten en programma's en het verkrijgen van exposure.
Een voorbeeld hiervan is de pilot 'Eiwittransitie via de menukaart'. Alternatieven voor traditionele, dierlijke eiwitten worden op de menu's van restaurants gezet. Dit kan door recepten te ontwikkelen met andere eiwitten, zoals tongschar en andere 'bijvangst'-vissen, zeewier, algen, peulvruchten en geiten- en ganzenvlees. Een ander voorbeeld is een project dat zich richt op het herontdekken van smaken uit de natuur door middel van smaaklessen voor jongeren.

Deelnemende partijen
Naast Albron ondertekenen nog veertien andere partijen de Green Deal zoals: Dutch Cuisine, Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Ministerie van Economische Zaken, Stichting Natuur & Milieu, Sligro, Gemeente Amsterdam, Gemeente Rotterdam, Gemeente Groningen, Gemeente Ede, Rabobank, Mattmo Creative, Wageningen University, Koppert Cress en GroentenFruit Huis. Adviesbureau CREM, lid Raad van Advies van Dutch Cuisine, voert het secretariaat van deze Green Deal.

Geplaatst in:

Al ruim honderd jaar houdt Albron zich bezig met de zorg voor lekker en gezond eten en drinken. Iedere dag creëren ruim 4.000 medewerkers waardevolle momenten voor onze gasten in zo'n 900 restaurants. We combineren het beste uit horeca, leisure en catering. Ongeacht of dit in een ziekenhuis, bedrijfsrestaurant, vakantiepark of museum is.
Neem voor meer informatie contact op met Anselma van den Berg, communicatieadviseur, via anselma.van.den.berg@albron.nl of 06 23 156 108.

Albron B.V.

De Meern