Hotels worstelen met tekort aan stille hotelkamers

Volendam, 2 november 2015 - Geluidsoverlast is en blijft een van de grootste klachten onder reizigers[1], maar toch deinzen hotels er voor terug om hun kamers te laten isoleren, zo constateert het Kenniscentrum Geluidsisolatie (KGI), initiator van de stichting Quiet Room(r) label, het eerste en enige keurmerk ter wereld voor stille hotelkamers.

Hotels tonen grote interesse in het QR-label, aldus het KGI, omdat slecht geïsoleerde kamers slechte reviews krijgen op sociale media en dat de hotels omzet kost. Maar veel hotels hebben geen trek in een langdurig traject van onderzoek, verbouwing, isolatie en certificering, omdat dit een kostbaar, ingewikkeld en tijdrovend karwei is.


Om aan dit probleem tegemoet te komen, heeft het KGI nu in samenwerking met de stichting Quiet Room(r) label een nieuw concept ontwikkeld, het Design & Build Totaalconcept. Dit is een methode met speciale geluidswerende producten waarmee het isolatietraject aanmerkelijk wordt ingekort en gestroomlijnd. Alle noodzakelijke werkzaamheden voor isolatie worden snel en in één keer uitgevoerd en hotelkamers worden meteen ook gecertificeerd met het Quiet Room(r) label.

Het KGI heeft een video-animatie ontwikkeld die laat zien hoe het concept in de praktijk werkt. https://youtu.be/9ZXJ3NYkMP4 

Kenniscentrum Geluidsisolatie

plaats:
Volendam

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234