Tendril opent Europese vestiging en versterkt executive team

ROTTERDAM, Nederland, November 2, 2015 /PRNewswire/ --

Aanstelling oudgediende uit de energiesector onderstreept ambities van het bedrijf om energiebedrijven en -dienstverleners te laten profiteren van de kracht van 'energy intelligence'
Tendril(R) [http://www.tendrilinc.com ], toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van Energy Services Management (ESM), kondigde vandaag de benoeming aan van David Tuohy. Hij gaat vanaf 1 december 2015 als Senior Vice President & General Manager de Europese tak van het bedrijf leiden. Na de investering van ENGIE [http://www.engie.com/en/group/summary ] in Tendril bevestigt deze benoeming nogmaals de plannen van het bedrijf om de Europese markt, waar de vraag naar ESM oplossingen alleen zal toenemen, actief te betreden. Tuohy zal werken vanuit het nieuwe Tendril-kantoor in Rotterdam. Hij wordt verantwoordelijk voor het uitbouwen van alle activitieiten van Tendril in Europa.
     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150608/748348 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151029/281797 )

"De Europese energiemarkt is volop in ontwikkeling. Wij willen energiebedrijven en -dienstverleners helpen hun klanten beter te bedienen," aldus Adrian Tuck, CEO van Tendril. "We hebben Nederland gekozen als één van de meest geavanceerde energiemarkten in Europa, en Rotterdam vanwege haar ondernemende bedrijfsklimaat in combinatie met een sterke focus op schone energietechnologie. Onze Europese activiteiten versterken ons nu al geweldige leidinggevende team en dit wordt nog onderstreept door de aanstelling van David. Zijn netwerk, ervaring en kennis van zowel de traditionele energiesector als duurzame energietechnologieen, zijn ongeëvenaard."
Tuohy heeft bijna 25 jaar ervaring in meerdere Europese landen. Hij heeft leidinggevende functies bekleed bij bedrijven op het gebied van telecommunicatie, energie en cleantech, en begrijpt heel goed wat de behoeften van de markt zijn, en wat er nodig is om klanten te binden. Voordat Tuohy bij Tendril in dienst trad als SVP en GM voor Europa, was hij Operating Partner bij Hudson Clean Energy Partners, een Amerikaanse investeringsmaatschappij.
"Om Europese spelers te laten floreren, moeten ze innovatieve technieken uitbuiten om relaties met de klant aan te gaan en die te versterken, terwijl tegelijkertijd de winstmogelijkheden moeten worden vergroot. Dit is essentieel om waarde te creëren," zegt David Tuohy, General Manager van Tendril. "Om deze doelen te bereiken, moeten energieleveranciers software- en big-data-oplossingen inzetten om diepere inzichten in hun klantbehoeften te verkrijgen. Gedurende mijn hele loopbaan in de energiesector in Europa heb ik nog nooit een platform gezien dat zo degelijk, en zo gericht is op de unieke behoeften van de Europese consument als de ESM-software van Tendril."
Aanvullende bronnen

- Het Tendril-blog [https://www.tendrilinc.com/blog ]
- Bezoek ons op Facebook [https://www.facebook.com/TendrilInc?fref=ts ] en Twitter
[https://twitter.com/Tendril ]

Over Tendril
Tendril bepaalt de norm op het gebied van data-driven Energy Services Management (ESM) voor de ontwikkelende energiemarkt. Onze open, cloud-gebaseerde softwareplatform biedt de infrastructuur, analysemogelijkheden en het begrip dat nodig is om gepersonaliseerde energiediensten te bieden. Deze doelgerichte benadering stimuleert nieuwe zakelijke mogelijkheden, is klantvriendelijk, en heeft geleid tot de hoogste tevredenheidscijfers in onze bedrijfstak. Meer informatie vindt u op http://www.tendrilinc.com of volg ons op Twitter via @Tendril [http://twitter.com/Tendril ].

Contactpersonen voor de media
EmptyBreak:MARKER