Nederlandse start-up lanceert slimme armband voor contactuitwisseling

Bezoekers Web Summit wisselen informatie uit door handen te schudden
Nederlandse startup Shake-on lanceert slimme armband voor 30.000 tech-liefhebbers

Dublin, 28 oktober 2015 - De Nederlandse start-up Shake-on lanceert aankomende week haar slimme netwerkarmband in samenwerking met een van 's werelds grootste tech-evenementen met 30.000 bezoekers: Web Summit in Dublin. Met de 'smart bracelet' bedient Shake-on alle betrokken partijen van het evenement: bezoekers, standhouders en organisatoren. Voor bezoekers bezoekers biedt de armband een revolutionaire service: wanneer twee personen elkaar de hand schudden bij een ontmoeting, worden contactgegevens automatisch uitgewisseld.

Nadat Shake-on reeds geselecteerd was om te pitchen op Web Summit, toonde de organisatie zelf grote belangstelling voor de services die Shake-on levert met haar bandjes. Daarom besloten de partijen samen te werken. "Shake-on is het hoogtepunt van Web Summit binnen de categorie 'Big Data'. Shake-on's veelzijdige armband en het inzicht in data die zij leveren is uniek", zegt Patrick Griffith, Startups Manager van Web Summit.

De samenwerking met Web Summit biedt Shake-on de mogelijkheid om een showcase te doen tijdens haar evenement, dat aanstaande 3 t/m 5 november zal plaatsvinden in Dublin. De smart bracelet zal gedragen worden door een selecte groep bezoekers, die real-time gegevens zullen uitwisselen met andere bezoekers bij het schudden van elkaars handen. De software en app van Shake-on geven de gebruiker inzicht in de personen die ze hebben ontmoet en laat onder meer zien waar je bent geweest.

Shake-on, een Nederlandse startup, zit sinds november 2014 in incubator YES!Delft. Sindsdien hebben de drie oprichters, Babak Heydari (27), Anton de Bode (23) en Jouri Schoemaker (25), samen met hun team met volledige toewijding gewerkt aan de eerste prototypes. De zogenaamde 'smart bracelet' is geprogrammeerd met een algoritme dat de beweging van het handen schudden herkent en in combinatie met de Shake-on app voor automatische uitwisseling van gegevens zorgt.

Naast deze netwerkfunctie voor de bezoekers, levert de smart bracelet waardevolle inzichten aan de organisatoren en standhouders. Ze krijgen namelijk een compleet overzicht van de persona, het aantal en het gedrag van hun bezoekers. "Shake-on wil evenementen optimaliseren door een eco-systeem te creëren waar alle betrokken partijen binnen een evenement aan bijdragen én profijt van hebben," aldus Babak Heydari, founder van Shake-on. "Onze unieke software analyseert alle data en vertaalt die naar concrete mogelijkheden om het evenement nog succesvoller te maken."

Web Summit markeert de wereldwijde lancering van Shake-on. De startup zal zich in 2016 richten op het veroveren van de thuismarkt Nederland. TEDx en Week van de Ondernemer gaan als eerste aan de slag met de techniek. Sven van Egmond van Week van de Ondernemer: "Wij dromen al jaren van een eenvoudige manier om ondernemers onderling te verbinden voor-, tijdens- én na onze events. Shake-on vormt voor ons de ideale match".

www.shake-on.com/
https://twitter.com/Shake_on_bv
www.linkedin.com/company/shake-on

Noot voor de redactie Voor meer informatie over de Nederlandse start-up Shake-on kan contact worden opgenomen met Jouri Schoemaker, co-founder van Shake-on, op jouri@shake-on.com of 0636301265.

Shake-on

plaats:
Dublin
e-mail:
jouri@shake-on.com
website:
http://www.shake-on.com/

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234