Ook duizenden vrouwen en kinderen naar de Hengelsport- en Botenbeurs

De 2015-editie van de Utrechtse Hengelsport- en Botenbeurs, die op 30, 31 oktober en zondag 1 november plaatsvindt in de Jaarbeurs, wordt met een oppervlak van 20.000 m2 en meer dan 160 internationale standhouders groter dan ooit. Vorig jaar trok de 'dolle visdriedaagse' ruim 18.000 enthousiaste sportvissers. Onder de bezoekers bevinden zich meer vrouwen en kinderen en daarop heeft de Hengelsport- en Botenbeurs ingespeeld: vrouwelijke bekende vissers zijn aanwezig en er zijn talloze activiteiten voor kinderen georganiseerd.

Ook dit jaar is er weer een ruime keuze aan visboten en accessoires. Daarnaast zijn er ook verschillende bekende vissers aanwezig. Wereldkampioen Hans Sissingh zal interessante lezingen geven en Anja Groot, tevens Wereldkampioen Zoetwatervissen, zal klaar staan voor de vragen van bezoekers. De beurs weerspiegelt wat de sportvissers anno 2015 bezighoudt. Naast veel groothandels, staan er onder meer stands van winkeliers, reisbureaus en hengelsportverenigingen. Veel van de circa 2 miljoen hengelaars in Nederland houden van het vissen op karpers, roofvis zoals snoek, baars, meerval of snoekbaars, maar ook zeevissers, witvissers (brasem, voorn) en vliegvissers komen niet voor niets. Dat karpervissen populair is, blijft niet onopgemerkt; er is een centraal karperplein (Carpsquare) opgetrokken van 5000 m2 en op Facebook heeft Carpsquare inmiddels bijna 70.000 likes!

Een flink aantal visboten pronkt op de beursvloer; van eenvoudige rubberboot tot snelle Amerikaanse roofvisboten en zeewaardige polyester boten, aangekleed met sterke buitenboordmotoren, stille elektromotoren en fishfinders die via satellieten de gps-coördinaten, waterdieptes en scholen vis weergeven. De materialen zoals hengels, dobbers, molens, lijnen, voer en kunstaas zijn voor de huidige sportvisser belangrijk, maar ook de manier om er mee om te gaan. Via informatie, voorlichting en lezingen van de specialisten en de organisaties kan iedereen zijn kennis of vistechniek bijspijkeren.

Organisator Dirk Drent van DRT Events is een meer dan tevreden man: "Ik zat een paar maanden geleden al vol, er kon geen stand meer bij. Het is leuk voor de bezoekers dat er dit jaar extra veel groothandels zijn die hun nieuwe spullen etaleren. De meeste bezoekers komen om de nieuwe producten van 2016 te bekijken en krijgen dus waar voor hun geld. Maar het is ook een totaalbeleving; een mooie mix van informatie, vertier, voorlichting, gezelligheid, aanbiedingen en demonstraties.". Drent organiseerde de visbeurs tien jaar in de Veemarkthallen en nu voor het vierde jaar in de Jaarbeurs.

Dit jaar is er extra aandacht voor de jeugd. Voor de eerste 350 jeugdige bezoekers is er dagelijks een gratis Mitchel-hengel en een kilo Berlok-voer te ontvangen. Bovendien hebben kinderen tot en met 12 jaar gratis entree onder begeleiding van een volwassene. De jeugd wordt op de beursvloer bezig gehouden met een speurtocht en een hindernisbaan, ondertussen kunnen zij alle dagen op de foto kunnen met hun (RTL7) vis- en tv-helden Ed Stoop of Marco Kraal.

De hengelsportbeurs staat bekend om zijn publieksacties en te winnen prijzen. Het liken van de Facebookpagina's, of het downloaden van de beurs-app, is aan te raden voor de degenen die in de prijzen willen vallen of 'zomaar' een goodiebag in hun handen gedrukt krijgen. Sportvissers gaan nu eenmaal niet graag met lege handen naar huis! Wie de beurs bezoekt, doet er goed aan de entree- en parkeerkaarten online met korting aan te schaffen. Dat scheelt bovendien lang wachten bij de entree.

DRT Events

plaats:
Utrecht

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234