Grolsch lanceert Dagvers Pilsner tijdens Slag om Grolle

Groenlo - de geboortegrond van Grolsch - is vanaf vandaag drie dagen lang omgetoverd tot de vestingstad Grolle ten tijde van de Slag om Grolle in 1627. Tot in het kleinste detail wordt zowel de historische veldslag tussen de Staatsen en de Spanjaarden als het leven van alledag uitgebeeld en waan je je in de 17e eeuw. En daar hoort bier bij. Speciaal ter ere van het 400-jarige jubileum introduceert Grolsch een heel bijzonder bier dat voorheen enkel voorbehouden was aan Grolsch brouwmeesters: Grolsch Dagvers Pilsner, pils dat rechtstreeks uit de lagertank komt. En waar kun je dit pils beter introduceren dan tijdens de Slag om Grolle anno 1627 op de geboortegrond van Grolsch? Om 16.15 uur, refererend naar het geboortejaar van Grolsch in 1615, slaat historisch karakter Peter Kuijper (Grolsch gildemeester anno 1676) samen met Wim Vermeulen het eerste fust Grolsch Dagvers Pilsner aan en is het kraakverse bier een feit. Grolsch Dagvers Pilsner is vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar tijdens de Slag om Grolle en vanaf eind oktober bij verschillende Grolsch horecagelegenheden door het hele land zolang de voorraad strekt.

Grolsch Dagvers Pilsner - troebel en ongekend vol van smaak
Grolsch Dagvers Pils is de ongefilterde variant van Grolsch Premium Pilsner, en komt direct uit de lagertank. Hierdoor is het bier troebel en ongekend vol van smaak. Het summum voor bierliefhebbers. Vanwege het ongefilterde karakter is Grolsch Dagvers Pilsner slechts beperkt houdbaar. Het bijzondere bier is exclusief verkrijgbaar tijdens de Slag om Grolle en vanaf 30 oktober bij geselecteerde horecagelegenheden verspreid in het land (zolang de voorraad strekt). Vanaf eind oktober kunnen bierliefhebbers via www.grolsch.nl/dagvers precies zien waar zij Grolsch Dagvers Pilsner bij hen in de buurt kunnen proeven.

Grolsch en de Slag om Grolle
De Slag om Grolle is een tweejaarlijks historisch spektakel, waarbij vestingstad Groenlo een indrukwekkende metamorfose ondergaat en terugkeert naar het jaar 1627 ten tijde van de beroemde slag tussen de Staatsen (onder leiding van Prins Frederik Hendrik) en de Spanjaarden. Niet alleen de veldslag wordt nagebootst door ruim 1.400 re-enactors uit meer dan 16 landen, ook het leven van alledag anno 1627 wordt uitgebeeld. Zo zijn er langs de grachten kampementen te zien waar de 'soldaten' en hun vrouwen zich na de gevechten terugtrekken, zijn er in de oude binnenstad bedelaars en zwervers te zien, klinkt overal vrolijke muziek en zijn er diverse kinderactiviteiten. Ook aan eten en drinken in de stijl van 1627 is gedacht. Ter ere van het 400-jarige jubileum pakt Grolsch dit jaar groots uit. Zo wordt het centrum van Groenlo en de Oude Calixtuskerk omgetoverd tot de grootste taverne van Nederland en organiseren Grolsch en de Slag om Grolle Brouwersfeesten en tot twee keer toe een Brouwersmaal.

Voor meer informatie en/of aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Weber Shandwick
Marieke Guit | Eline Badoux
06 - 42 93 44 81 (Marieke) | 06 - 44 10 40 08 (Eline)
mguit@webershandwick.com | ebadoux@webershandwick.com

www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
Twitter: @RoyalGrolsch
Facebook: www.facebook.nl/grolsch
#400jaarkarakter

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede