Winnende Coen en Sander pizza nu al op menu Domino's

Nacho Speciaal van Bredase Nicky gekozen uit 10.000 inzendingen

GORINCHEM - Dankzij een gigantische logistieke operatie staat de winnende Nicky's Nacho Speciaal pizza van het Coen en Sander PizzaLab al vanaf zaterdag op het menu bij alle 171 vestigingen van Domino's. De creatie van Nicky van Meir uit Breda werd donderdagmiddag door de Radio 538 dj's tot winnaar uitgeroepen van de in totaal 10.000 inzendingen.

Om een nieuwe smaak op de menukaart te krijgen ging Domino's de afgelopen vier weken samen met de dj's Coen en Sander van Radio 538 op zoek naar de meest originele, verrassende en lekkerste nieuwe pizzasmaak. ,,Het leek soms wel of iedereen in Nederland bezig was zijn eigen nieuwe pizza te maken. We zagen de meest exotische creaties binnenkomen. Als Domino's konden we op die manier goed zien wat Nederland wil," zegt CMO Nicky Claeys. ,,Wij zijn een grote keten, maar wel een keten van mensen. Met deze actie laten we zien dat dit werkelijk zo is en dat we rekening houden met de wensen van onze klanten. We zeggen als het ware: als je iets anders wilt, dan maken we het voor je."

Van de duizenden ingezonden ideeën die wekelijks binnenkwamen, werden elke donderdag de meest interessantst drie pizza's daadwerkelijk door Domino's handgemaakt en door de dj's geproefd tijdens het Coen en Sander PizzaLab. Uiteindelijk beoordeelde een jury donderdag de vijf finalisten. In de finale moest Nicky's Nacho Speciaal het opnemen tegen Karlijns Sudderpizza, Daniels Currywurstpizza, Roels Paellapizza en Leyla's Peace-Za Anna Maria.
De afgelopen weken kwamen verder de meeste bijzondere creaties binnen, zoals een Fastfood538 pizza met patat en mexicano, Pizza Holland met haring, drop, stroopwafel en speculaas en de Pizza Doesn't Bug Me met sprinkhanen en meelwormen.

De actie met Radio 538 en de populaire dj's komt voor uit de strategische keuze van Domino's. Claeys: ,,We hebben deze samenwerking opgezocht omdat we geloven in branded content en hiermee de consument aan het woord kunnen laten. Het is voor ons de eerste campagne binnen onze nieuwe merkpositionering."
De grote uitdaging voor Domino's zelf was om de winnende pizza zo snel mogelijk in heel Nederland op het menu te krijgen. Normaal duurt de introductie van een nieuwe pizza tien tot twaalf weken, nu moest dat binnen drie dagen gebeuren. In dat korte tijdsbestek moesten de nieuwe ingrediënten aan alle vestigingen geleverd worden, moesten alle pizzabakkers geïnstrueerd worden hoe ze de pizza moeten maken en moesten alle vestigingen de menukaart aanpassen.

De laatste finesses in het recept zijn aangebracht door Domino's chef-kok Emeline. De nieuwe Nicky's Nacho Speciaal is beschikbaar op alle bodems, heeft als basis salsasaus in plaats van tomatensaus en is verder opgebouwd met mozzarella, rode ui, bacon, crème fraîche, emmentaler, oregano en tortillachips.

Geplaatst in:

Domino's Pizza