Schroders introduceert incomeIQ kennisplatform

Schroders introduceert het nieuwe online kennisplatform: Schroders IncomeIQ. IncomeIQ helpt beleggers de persoonlijke gedragsvalkuilen te herkennen die van invloed zijn op hun beleggingsbeslissingen en hun kennis en inzicht op het gebied van inkomensbeleggen, ofwel hun 'incomeIQ', te verbeteren. Het platform is ontworpen in samenwerking met Joe Gladstone, gedragswetenschapper en PhD-onderzoeker van de Universiteit van Cambridge. IncomeIQ volgt op de Schroders Beleggingsbarometer, het grote jaarlijkse onderzoek naar de emoties van de Nederlandse particuliere belegger dat Schroders vorige week publiceerde.

Mensen hebben de neiging zaken altijd van de positieve kant te bekijken. Ze denken niet altijd logisch of rationeel na. In een onderzoek dat Schroders onlangs uitvoerde, verklaarde 88% van de ondervraagden dat zij "gemiddeld" of "beter dan gemiddeld" zijn in het nemen van beleggingsbeslissingen. In het algemeen echter overschatten mensen hun beleggingstalent en deze "zelfoverschatting" kan tot beoordelingsfouten leiden waardoor zij minder goede of zelfs verkeerde beleggingsbeslissingen nemen. Met incomeIQ krijgen beleggers inzicht in hun eigen beleggingsprofiel en denkpatronen die van invloed zijn op hun beleggingsbelissingen. De resultaten van de incomeIQ-test geeft hun richtlijnen en tips waarmee zij beter onderlegde beslissingen kunnen nemen.

Aangezien de beleggingsrendementen momenteel laag zijn en de rentes bijna tot een historisch dieptepunt zijn gedaald, bieden de traditionele bronnen van inkomen, zoals obligaties en spaargeld, beleggers niet voldoende inkomsten om hun inkomensdoelen te bereiken. Daarom zoeken beleggers naar alternatieve bronnen van inkomen. Maar hebben ze genoeg kennis om de juiste keuzes te maken? En zijn zij zich bewust van hun eigen psychologische valkuilen?

Joe Gladstone, gedragswetenschapper en PhD-onderzoeker aan de Universiteit van Cambridge, zegt:
"Het probleem met onbewuste neigingen is dat beleggers hierdoor ongemerkt hun financiële gezondheid in gevaar brengen. Beleggers die zich hier meer bewust van zijn, staan sterker in hun schoenen en zijn beter toegerust om een holistische beleggingsstrategie te volgen, die rekening houdt met hun inkomensdoelen, risicobereidheid en gedragsneigingen."

Hein Kuijpers, Head Intermediary Sales Netherlands bij Schroders, licht toe:
"Uit opmerkingen van klanten en de Investment Trends Survey 2015 van Schroders bleek dat er een groot gebrek aan kennis bestaat als het gaat om de menselijke psychologie, financieel gedrag en de invloed daarvan op beleggingsbeslissingen. Gezien de aanhoudende vraag naar beleggingen die inkomen opleveren, vindt Schroders het belangrijk dat beleggers beschikken over de kennis die zij nodig hebben. IncomeIQ is een kenniscentrum waar beleggers inzicht kunnen krijgen in hun eigen profiel en richtlijnen en handvatten vinden om hen te helpen betere beleggingsbeslissingen te nemen."

Probeer het incomeIQ kennisplatform uit en verkrijg beter inzicht in uw eigen psychologische valkuilen op www.schroders.nl/incomeiq


Over Schroders:
Schroders is een onafhankelijke, gespecialiseerde asset-manager met een sterke traditie gefundeerd op meer dan 200 jaar ervaring in de beleggingsmarkten. Schroders is genoteerd aan de London Stock Exchange en beschikt over een zeer solide balans en een stabiele eigendomsstructuur (47% van de stemgerechtigde aandelen is in bezit van de familie Schroder). Het bedrijf en de werknemers leggen zich exclusief toe op het genereren van rendement voor de klanten. Met in totaal Euro 437,4 mrd* onder beheer en een internationaal netwerk van 37 kantoren in 27 landen beschikt Schroders over de mensen én de middelen om veelbelovende beleggingskansen op te sporen, waar die zich ook voordoen.

Dit bericht is uitgegeven door Schroders Investment Management Benelux N.V., te Amsterdam. Meer informatie over Schroders te vinden op www.schroders.nl en www.schroders.com

*Gegevens per 30-06-2015

Mark Beers
Pers- en mediarelaties
E. mark.beers@sharpefinancial.com
T. +31 (0)637 231 292

Tânia Jerónimo Cabral
Head of Marketing Schroders Benelux
E. tania.jeronimo@schroders.com
T. +31 (0)20 305 2851

Schroders

plaats:
Amsterdam

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234