WeMakeVR.com en Tommy Hilfiger lanceren Virtual Reality Runway Show

In selecte "Tommy Hilfiger" winkels wereldwijd kunnen consumenten WeMakeVR's "Fall 2015 'Hilfiger Collection' " ervaren. In 360 graden 3D Virtual Reality ervaren ze de fashion show vanuit de beste VIP-plek in de show, en kunnen daarna meteen door de collectie in de winkel shoppen.

Amsterdam, 20 oktober 2015 - Met gepaste trots kondigen WeMakeVR en Tommy Hilfiger vandaag hun samenwerking aan. Klanten van Tommy Hilfiger kunnen de "Fall 2015 Hilfiger Collection runway show" in 3D, 360-graden virtual reality ervaren. Het concept is gelanceerd in de Tommy Hilfiger flagship store op 5th Avenue in New York, gevolgd door aanvullende locaties in London, Parijs, Milaan, Amsterdam, Dusseldorf, Florence, Zurich en Moscow.

De nieuwste versie van WeMakeVR's innovatieve Virtual Reality camera stelt shoppers in staat de show te ervaren vanuit een VIP-plek, en krijgen een kijkje achter de schermen van de Fall 2015 Hilfiger Collection. Consumenten krijgen de unieke mogelijkheid om de show backstage te ervaren, iets wat doorgaans niet mogelijk is voor mensen die niet bij de productie betrokken zijn.

"Onze speciale virtual reality camera's, samen met Tommy Hilfiger's creatieve visie voor de Fall '15 Hilfiger Collection fashion show, heeft geresulteerd in een ervaring die verder gaat dan die van VIP-genodigden." aldus Avinash Changa, oprichter en CEO van WeMakeVR. "Gebruikers krijgen een bijzonder kijkje achter de schermen; ze staan letterlijk naast de modellen vlak voordat ze de runway op gaan. Je voelt echt de spanning als je net na de show backstage bent."

Deze samenwerking geeft de waarde aan van WeMakeVR's producties voor retail. Het biedt unieke mogelijkheden om de consumentenbeleving te versterken, en het merk en de consument dichter bij elkaar te brengen. "We streven naar het continue overtreffen van de verwachtingen van de consument, en ze retail-ervaringen te bieden waarvan ze niet wisten dat deze mogelijk waren." aldus Avery Baker, Chief Brand en Marketing Officer voor Tommy Hilfiger. De samenwerking met WeMakeVR geeft toegang tot een uniek aspect van onze wereld, waardoor we consumenten in de winkelomgeving elk seizoen kunnen verbinden met een van onze grootste brand events.

"Toen we onze technologie en visie aan Daniel Grieder, global CEO van Tommy, presenteerden zag hij meteen de mogelijkheden die onze samenwerking bood. Hij begreep dat WeMakeVR niet alleen kijkt naar de technologie, maar VR toepast op een wijze die een meerwaarde biedt naast de initiële wow-factor. Er is een hele goede samenwerking ontstaan met Daniel en zijn team, WeMakeVR en Tommy zien in VR een sterke tool voor de modebranche." De Fall 2015 VR experience is een eerste pionierende stap. Tommy en WeMakeVR kijken uit naar de volgende show die belooft de ervaring naar een volgend niveau te tillen.

Over WeMakeVR

WeMakeVR is een pionier in de Virutal Reality industrie. We gaan verder dan "gewone" 360-graden videos. We hebben 's werelds eerste "native stereo VR camera" gemaakt, en hebben een unieke post-productie workflow ontwikkeld voor VR-ervaringen. WeMakeVR innoveert niet alleen op het gebied van technologie, doordat we continue nieuwe methodieken op het gebied van storytelling, productie en workflows ontwikkelen zijn we een pionier in de VR-industrie. We werken met diverse merken zoals Tommy Hilfiger, het New York Philharmonic, IBM en het London Symphony Orchestra . In deze samenwerkingen brengen we merken en hun doelgroepen dichter bij elkaar met ervaringen die men eerder niet voor mogelijk hield. Daarnaast werkt WeMakeVR nauw samen met universiteiten aan waardevolle projecten op gebieden zoals educatie en gezondheidszorg. We gaan verder dan de wow-factor. Wij geloven dat virtual reality het ideale medium is om mensen levensverrijkende "Moments of Joy" te geven.

Meer informatie over WeMakeVR is te vinden op WeMakeVR.com.

WeMakeVR | office +31 20 775 33 33 | www.wemakevr.com | Jacob van Lennepkade 291 | 1054 ZV Amsterdam | the Netherlands

About Tommy Hilfiger
With a brand portfolio that includes Tommy Hilfiger and Hilfiger Denim, Tommy Hilfiger is one of the world's most recognized premium designer lifestyle groups. Its focus is designing and marketing high-quality men's tailored clothing and sportswear, women's collection apparel and sportswear, kidswear, denim collections, underwear (including robes, sleepwear and loungewear), footwear and accessories. Through select licensees, Tommy Hilfiger offers complementary lifestyle products such as eyewear, watches, fragrance, athletic apparel (golf and swim), socks, small leather goods, home goods and luggage. The Hilfiger Denim product line consists of jeanswear and footwear for men and women, accessories, and fragrance. Merchandise under the Tommy Hilfiger and Hilfiger Denim brands is available to consumers worldwide through an extensive network of Tommy Hilfiger and Hilfiger Denim retail stores, leading specialty and department stores, select online retailers, and at tommy.com.

WeMakeVR.com