Laatste ontwikkelingen rondom autisme op NVA Autismecongres 2015

Op vrijdag 13 november 2015 vindt het jaarlijkse NVA Autismecongres plaats in het Beatrix Theater in Utrecht. Een dag waarop kennis en ervaring van wetenschappers, professionals en ervaringsdeskundigen samenkomen. Met een uitgebreide informatiemarkt, lezingen van inspirerende sprekers en de uitreiking van de HanneMieke scriptieprijs.

Sprekers
Mensen met autisme nemen de wereld om hen heen op een andere manier waar. Daarom neemt Steven Degrieck, orthopedagoog, auteur en educatief medewerker van Autisme Centraal in België, ons mee in de wereld van autisme en prikkelverwerking. Hoe leer je gedrag te begrijpen en er juist op te reageren.

Aline Saers, directeur Per Saldo, maakt helder wat de huidige ontwikkelingen rond het Persoons Gebonden Budget (PGB) voor gevolgen hebben voor mensen met autisme.

Als één van de oprichters van de Academische Werkplaats Autisme REACH-AUT spreekt Hilde Geurts over de 'geluksfactoren' bij autisme. Zij is neuropsycholoog en bijzonder hoogleraar autisme en geeft meer inzicht in onderzoeken over 'kwaliteit van leven' en 'het gevoel van geluk' bij mensen met autisme.

Kijk voor meer sprekers op www.autisme.nl.

Uitreiking HanneMiekeprijs 2015
Deze scriptieprijs betreft een geldbedrag van Euro 500,-. Deze wordt jaarlijks uitgereikt aan iemand die een afstudeerwerkstuk op MBO-, HBO- of WO-niveau schreef over autisme of over de zorg voor mensen met autisme van alle leeftijden.

Informatiemarkt Autisme
Naast alle lezingen is een doorlopende informatiemarkt in de Expozaal. Hier presenteren veel bedrijven en instellingen hun nieuwste producten en diensten rond autisme.

Voor meer informatie en aanmelden, ga naar: www.autisme.nl.

Nederlandse Vereniging voor Autisme
Sandra Beijnes, projectmanager
M 06-10911712
E sandra.beijnes@autisme.nl
www.autisme.nl

Over de NVA
De Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) geeft mensen met autisme en hun naasten een stem en zorgt dat zij worden gehoord. De NVA is dé organisatie in Nederland die vanuit het perspectief van mensen met autisme en hun naasten bouwt aan een autismevriendelijke maatschappij; een maatschappij waarin mensen met autisme optimaal geïntegreerd, geaccepteerd en zelfredzaam zijn.

Nederlandse Vereniging voor Autisme

De Bilt