Rat op menu tijdens 10-jarig jubileum The Amsterdam Dungeon

Amsterdam, 16 oktober 2015. The Amsterdam Dungeon viert vandaag haar tiende verjaardag. De acteurs zijn in uitgelaten feeststemming en trakteren de eerste 300 bezoekers op een bijzonder stukje taart.
Deze feestelijke lekkernij is geheel in Dungeon stijl gepresenteerd, namelijk in de vorm van een enorme rioolrat. Cake shop Sugarlips Cake heeft de ongewone taart ontworpen.

Eigenaar Sugarlips Cake, Luc Reichert; 'Nooit eerder hebben we een rat van 25 kilo in de keuken van Sugarlips Cakes gehad. In totaal zijn we met 3 personen meer dan 50 uur bezig geweest met het maken van deze taart'.

The Amsterdam Dungeon neemt al een decennium lang moedige bezoekers mee terug naar de duistere geschiedenis van Amsterdam. Wie de 80-minuten durende tour aandurft komt zijn ergste nachtmerries tegen, zonder ook maar één oog dicht te doen. Een martelaar, een heksenjager én jaloerse zussen die elkaar de eeuwige rust niet gunnen, zorgen voor ongemakkelijke ontmoetingen.
Gelukkig is het niet alleen maar gruwelen in de donkere kelders aan het Rokin. Er wordt ook gelachen....of het de zenuwen zijn die hierin parten spelen moet ieder zelf ondervinden.

Bezoekers die op dit bijzondere jubileum óók jarig zijn worden dubbel getrakteerd. Behalve de bijzonder geserveerde delicatesse, krijgen ze ook gratis toegang tot The Amsterdam Dungeon.
Geïnteresserden die het niet redden om tijdens openingsuren naar de attractie te gaan, hebben op 31oktober de kans om dag én nacht The Amsterdam te Dungeon te bezoeken. The Amsterdam Dungeon is dan 24 uur open. Dit is de eerste Dungeon wereldwijd die bezoekers deze unieke ervaring gunt. Want zeg nou zelf, jij wil om 4 uur s'nachts tijdens Halloween toch ook niets liever dan omsingeld worden door angstaanjagende acteurs?

Contactpersoon: anne.vanroosmalen@merlinentertainments.biz of 020-5230626.
In The Amsterdam Dungeon staat 500 jaar duistere vaderlandse geschiedenis centraal. Het is een interactieve attractie waar kinderen vanaf 10 jaar op een alles behalve saaie manier kennis maken met de Nederlandse geschiedenis van Nederland... Een unieke ervaring met professionele acteurs, special effects en prachtige decors - interactief, soms griezelig en best een beetje morbide.

Alles in The Amsterdam Dungeon is gebaseerd op historische feiten, zo passeren folteringen, de VOC en heksenverbrandingen de duistere revue. Een andere kijk op het verleden van ons land en daarom een onvergetelijke must see attractie centraal gelegen aan het Rokin in Amsterdam. The Dungeon valt onder de Merlin Entertainments Group met attracties over de hele wereld, zoals Legoland, Madame Tussauds en Sealife. Zie voor meer informatie www.theamsterdamdungeon.nl.

The Amsterdam Dungeon

The Amsterdam Dungeon